lördag 16 oktober 2010

Vikarierar som modebloggare

Strålande sol, några få kalla plusgrader och ett perfekt väder för Raid multisport i Uppsala. Men det var ju som sagt inte aktuellt längre. Betydligt piggare än tidigare i veckan visserligen men pigg som i mountainbike, kanot, löpning, orientering, äventyrsmoment och spurtvarv. Inte en chans. Jag och Maja laddar om för Raid 2011 istället. (Bara så du vet Maja!)  I morse åt jag lång frukost framför TV:n och när jag märkte att jag omedvetet fastnat framför trav tyckte jag det var dags att tränga undan min missade multisportstart med lite shopping!

Söt men konstig klänning. Rätt obekväm..
Kom fram till Västermalmsgallerian med något hög puls (damn it!) och började systematiskt jobba mig igenom H&M. Mitt första fynd blev en söt men lite konstig klänning till Leadershipdagarna i Malmö nästa vecka.

Den har en figursydd överdel med snäv midja och en draperad underdel med väldigt fluffiga fickor. Med andra ord framhäver den både höfter (lite väääl!) och midja. Men som någon klyftig person en gång sa If you've got it, show it!

Provade en till look med också en satans snäv kjol med hög midja. Till det blus och väst. Diademet fick sitta kvar och jag kände mig som Britney i skolvideon som snart ska slita av sig klädesplaggen. Den outfiten fick inte följa med hem. Nu har jag provat den konstiga klänningen igen och inser att jag inte har någon tröja, jacka eller liknande som funkar till. Undrar om det är varmt på hotellet i Malmö? Kan bli en superflopp annars. Och den är ju så svår att röra sig i? Kanske får gå tillbaka till HM imorn och byta till Britney outfit. Fanns dock bara en kjol kvar i rätt storlek
och samma med blusen. Hrm.

Känner mig som Britney i Oops I did it again-videon....
På vägen till kassan plockade jag bokstavligen i farten också upp en dunväst med hög mysfaktor och ett par mjukisbrallor. Kan man äga för många mysbrallor? Nix. Dunvästen och mjukisarna är ju allra mest jag onekligen och kommer komma sitta fint i bilen efter en dag i skidbacken!

Efter den här vändan känns det som att jag har varit med i Raid trots allt. Jag slänger mig på soffan innan kvällens middagsdejt med Anneli. Herregud vad skönt ändå att jag inte varit ute och kutat Tjurruset i nåt dyigt kärr... Verkar för jädra kallt. Ibland förstår jag hur folk känner sig som inte gillar att träna när de pratar med mig - för jag känner mig som dem just nu. Soffan rockar. Katten skrev i Fridas blogg "Men det är skönt efteråt!" när Frida uttryckte sin skepsism innan starten. Ärligt talat, jag tvivlar på att det är skönt efteråt! Simma i vatten när det är typ 4 plusgrader och sen kuta runt i lera.  Det måste vara samma känsla folk får när jag med strålande ögon berättar om cykel upp på Sälenfjällens toppar och triathlontävlingar eller varför inte ett vanlig, hederligt intensivpass på spinningcykeln eller 7 träningspass på två dagar. Ska bli väldigt kul att läsa tjurrejsarnas rapporter sen.
Allra mest Erika...



5 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Kul med lite omväxling. Du är duktig som modebloggare också!

Ulrika sa...

Shopping kan vara nog så jobbigt.. Tjurruset var faktiskt helt fantastiskt - även under tiden! Jag är glatt överraskad och letar nya terränglopp.

Erika sa...

Ja det lät ju verkligen så när jag läste din update:) Tråkigt att inte ha en likadan från Uppsala! Apropå u-sala tror jag verkligen du skulle gilla multisport! Då får du utnyttja dina paddlingsskills också:)

Katten sa...

Gillar diademet - sånt funkar riktigt bra för folk med mycket hår :)
Är helt med på din känsla med utebliven träning - jag känner mig dålig och har ännu mindre lust. Fasiken,man skulle behöva en till scandscape-helg nu för att rivstarta :)

Erika sa...

Tack:) Man måste ha mkt hår alltså? Aldrig tänkt på men så har jag ju en del man...

Känns skönt att vi är fler med tränings issues. Kan man boka en privat träningshelg med Soheil och Antonio tro??