tisdag 5 oktober 2010

Sandig å sådär

Just nu har jag den där bra, nytränade, glada, lugna och trötta efter ett bra träningspass-känslan i kroppen. Är hemma efter en kväll i sandlådan och ligger med MacBooken på magen i soffan och dricker mjölk äter knäckemackor med kalkon och avokado och mår bra i största allmänhet.

Jag och Anneli på BeachCamp i somras.
Nu är vi långt från en utomhussäsong på stranden,
tur att Beachhallen finns.! På BeachCamp tränade vi för Fia
vid ett tillfälle, Tadvas spelpartner.
Ikväll hade vår träningsgrupp i sandlådan premiär, jag, Anneli, Lena, Patricia, Näva och Charlotte kommer träna för Tadva på tisdagkvällarna förutom vår lite större söndagsgrupp. Det känns riktigt kul med en extra träning i veckan i höst! I dag tränade vi först servemottag och byggde vartefter på med pass och anfall. Vi övade parre- och diggeshots och avslutade med en rolig spelövning. Alla körde på riktigt bra i dag och jag som förväntat mig ett mysigt teknikpass att köra igång lite lagom med konstaterade snart att det här skulle bli mer pulshöjande än så! Bara uppvärmningen var ju smått insane... Gainomax och banan på det, en dusch och en bilfärd hem med bra musik avslutar en shysst tisdagskväll! Här kan du läsa Tadvas (och Fias) egen beachblogg. Finns många shyssta spelbilder där!

Benhinnorna, de gör grymt ont, faktiskt. De var ganska okej igår men efter morgonens behandling är vi tillbaka på ruta ett vilket känns väldigt surt. I nuläget tror jag mer på vila och antiinflammatoriskt - och så klart stretching och förebyggande övningar som tå- och hälgång mm. I dag är det lyckligtvis bara tisdag och till helgen borde jag vara redo för sandlådan igen, tills dess blir det spinning! Imorn funderar jag på satt simma kanske?

Inga kommentarer: