fredag 1 oktober 2010

Kreativ träning

Är ganska nöjd med dagens träning. Efter grötfrukost blev det långpromenad längs med vattnet. Tyst, lugnt och vackert som det aldrig är i Stockholm. Sen blev det bråttom till dagens första fikakalas och jag fick skjuta på mina små styrkeprov. Men nu så!

10 armhävningar klarar jag på tå. Wow så mediokert säg! Men med 100 pushups in 6 weeks-appen kommer jag göra 10 gånger så många den 15 november... Det är möjligt att mina 10 pushups inte är 100% men å andra sidan kändes dagens träningsprogram inte stenhårt så jag gjorde några extra. Totalt 45 armhävningar blev det. 10 (testet) 6, 6, 4, 4, 9 (man skulle göra minst 5 under denna rep), 6 (avslutade med några extra!) Pust!

Sen gick jag raskt vidare till PoWorkout-appen och ska nu få platt (plattare va?) mage och stark rygg. Jag körde nivå 15 av 30 och kan nog orka lite tuffare än så...
Imorn planerar jag en till powerwalk och några fler PoWorkout-övningar. Slanka ben, elegant hållning och fast rumpa låter trevligt!

Det kan vara inbillning men tycker inte benhinnorna känns 100. I så fall nöjer jag mig med att strosa till kyrkogården och morfar och sen gå direkt på styrkan.

I övrigt, mat, fika, kusiner, fika, fika, böcker, fika, mat...

3 kommentarer:

Stalkar-Jonas :) sa...

Definitivt plattare. :)

Katten sa...

Du kan absolut gå högre, jag körde 25:an på maggrejen har jag för mig - brukar välja de med 4 set, blir så uttråkad annars :P

Erika sa...

Jag var så jädra trött efter armhävningsprojektet! Jag tog 15 rep X 3 set o ett cirkelprogram m tre övningar 5 varv. Tyckte aldrig jag blev klar. Uttråkad innan jag blev trött.. Haha