torsdag 7 oktober 2010

Svettig, svettigare, Erika!

Notera färgskiftningarna i det turkosa. Jag är dränkt!
Adam imponerade som vanligt ikväll med ett kanonbra spinningpass. Varenda minut av passet känns genomtänkt och inget har lämnats åt slumpen.  Eller vad sägs om att cykla iväg till Pirates of the Carabians filmmusik. Lyssna här! Man vill liksom bara cykla! 60 min spinning intensiv är tufft, skillnaden från ett medelpass är slående. Det är fler och längre intervaller och få tillfällen att hämta andan. Speciellt tuffa var de kortaste intervallerna på 12 sekunder vartefter vi direkt ställde oss i tvåan och trampade. Förflyttningen upp i tvåan var grymt jobbig efter en maxad intervall - lika förvånad blev jag varenda gång. Det är klart, en intervall på 45 sek är också fasansfullt jobbig. Nästa gång ska jag nog inte försöka maxa från start...  Robyn dök till min stora glädje upp två gånger men varför är jag förvånad, musiken på Adams pass är alltid grym. En timma senare var jag sjöblöt. Jag hade problem med att stretcha framsida lår eftersom händerna gled längs med mina svettiga vader. Om ni fattar då...!

Innan passet dök tankarna "kommer jag verkligen orka det här upp?". Slutsatsen är att jajjemensan jag orkar. Men intervallerna kan helt klart filas på vilket är kul - det här är utmaning. Jag är ganska trött i armarna också. Med andra ord är det någon som har hängt på styret ibland... Det bästa med spinning är att det bara är att köra fullt ös medvetslös, man behöver i princip inte tänka alls. Och efteråt är man slut och dränkt i svett. Bra konditionsboost.

Efteråt gled jag upp till mig och stretchade en lång stund, (det har sina fördelar att bo granne med gymmet!), medan jag premiäråt en av mina hemmagjorda bars, god! Jag kan avslöja att det är kokosen som gör det. Efter en dusch är man som en ny människa igen. Slängde ihop lammfärsbiffar med rivna morötter i,  quinoa och sallad med avokado, fetaost, spenat och tomat. Till efterrätt blir det fruktsallad med kiwi, apelsin och banan. En mycket bra höstkväll - check!

Ps - anar jag piratmusiken även i kvällens Superstars?

6 kommentarer:

katten sa...

Jäklar, nu blev jag lite sugen på spinning fktiskt - har nog inte kört det på ett år. Och så vill jag göra bars också. Vilken inspiratör du är!

Marliina sa...

jaklar vilken valtranad mage du har!!! jag kanske borde lagga upp en bild pa min pastamage med nagon dag =D

Erika sa...

Här ramlar det in komplimanger, tack:) Inspiratör, det kan jag tänka mig att kallas haha. Även om man ju aldrig tycker det om sig själv...
Men Katten, snart tränar du ju på Friskis och då får du följa med på Adams pass!

Ulrika sa...

Nästan så att till och med jag blev sugen på spinning efter det här inlägget.. jag som verkligen avskyr den träningsformen.. Bra jobbat och snygg matchat med sportbh och kakel. ;-)

Erika sa...

Ja! Du som har Friskiskort och allt klappat och klart borde ju följa med och testa Adams intensivpass någon gång :)

Erika sa...

Angående färgmatchningen, man är väl formgivare... Haha nää tänkte inte på det :P