söndag 31 oktober 2010

Beachtränad! Eller: Sen glömde jag Jens också

Åh vad jag är glad att jag åkte till träningen i hallen i dag! (Jag var rääätt osugen när jag satt och fikade med Katten, drack te, pratade om livets alla ingredienser och var jäkligt trött i och med min dekadenta helg). Vi hade en riktigt grym och rolig träning med Camilla och tränade anfall och spike. Söndagarna i hallen är riktigt sköna eftersom det bara är två träningsgrupper som tränar parallellt och en väldigt lugn och skön stämning. Jag började med att fiska upp mina älskade Craft-tights och Rönisch-hoodie ur kvarglömt-korgen och jag kände mig väldigt lycklig över mina fynd. Sen filade jag och Tove en stund på försvarsbollar/vår slängteknik som vi har lovat oss själva att göra en stund innan varje träning under hösten.

Laddade upp för eftermiddagens träning med en fika med Katten.
Hallonpaj och te och flera updates. Vi hann dock inte med
alla väsentligheter riktigt och måste ses snart igen!
10 tappra tjejer hade tagit sig till sandlådan trots gårdagens Halloweenpartaj och vi värmde upp med att driva till varandra innan vi filade på anfallssteg och armdrag. Vi spikade och körde "up and go" som innebär att man tar bort ett av ansatsstegen till nät och får en mycket lägre pass än normalt vilket innebär att du verkligen måste vara snabb upp med armarna när du ska slå. En mycket bra övning för att få upp snabbheten i svinget. Viktigt, viktigt att snabbt få armarna högt upp så att man kan slå till bollen medan man är som högst i hoppet!

Sen körde vi en spelövning som kallas wash. Övingen liknar vanligt paradise-spel men med en serve från varje lag. Lag 1 börjar serva och när bollen är död får lag 2 serva. Vinner lag 2 båda bollarna får de en poäng, vinner de en boll får de stå kvar utan poäng och förlorar de båda får lag 1 gå över till vinnarsidan. En bra övning där man får träna att både spela bra side out-spel (mottag) men även bra spel och plocka poäng på egen serve. Det är svårare att vinna poäng på egen serve eftersom du måste försvara motståndarnas anfall först. Jag och Sara spelade något alldeles grymt enligt mig själv och blev inte bortpetade från vinnarsidan en enda gång, hah! Borde vara bevis nog. Vi var helt klart i vårt esse och funderar på att spela openturneringen på lördag. Vi var helt klart en riktigt bra match och har aldrig spelat förut! Skoj!

Camilla tipsade också om en bra övning att göra i gymmet. Helt enkelt att ta en hantel i varje hand och öva armdraget med dem - framför spegel helst så att du ser att du gör rätt. Tränar du armdraget med vikter bygger du upp styrka och snabbhet och det kommer kännas väldigt enkelt att göra samma sak utan dem sen (och dunka bollen i sanden...) Och jag som ogillar övningar i gymmet som drar till sig mycket uppmärksamhet... Men jag lovar att jag ska göra det här!

Blöt i svett stretchade jag och skålade i Gainomax. Lovade Jens skjuts hem och gick och duschade och chitchattade med dom andra tjejerna. Hoppar in i bilen och kör iväg. Ute på motorvägen inser jag att det är något jag har glömt, Jens! Shit! Herre min Gud! Hårborstar och hoodies okej (se inlägg nedan) men hur kan man glömma en MÄNNISKA! Det är bara att ringa och erkänna sitt misstag och vända tillbaka till Södertälje med leopardsvansen mellan benen.

På väg från Kungsholmen mot St Eriksplan.
Härligt trött i alla armar och ben.
Avslutade med renskav och pressad potatis på St Eriksplan, tack pappa!

3 kommentarer:

Träningsglädje sa...

stackars jens! men en väldigt fin bild på dig!!

frida sa...

Jag ogillar också att göra för udda övningar i gymmet trots att man själv vet vad man sysslar med. Hoppas Jens förlåter dig ;).

Katten sa...

Hahaha, jag börjar undra om typ min ande har invaderat din kropp eller nåt. Eller så är det för att du glömt din kalender, hela ditt ordningssinne kanske sitter i de bladen :)