söndag 24 oktober 2010

Söndag i sandlådan

Jag anar en ny, bra söndagstraditon. Träning i sandlådan efterföljt av tidig söndagsmiddag med familjen, trampa hem på cykeln och landa i soffan framför en halvdålig film på TV4 - förslagsvis Beck. Toppen för någon som älskar traditioner och en toppen söndag i största allmänhet!

I dag tränade vi försvar i hallen med Tora och Camilla som tränare. Jag tror egentligen anfall stod på schemat men fönsterna till beachhallen hade råkat stå öppna hela natten och sandlådan den här eftermiddagen var minst sagt kylig. Därför blev det ett betydligare svettigare tema, försvar. Jag konstaterade åter igen att min koordination måste vara undermålig. Det känns som att jag inte har stenkoll på vart armar och ben tar vägen och att min slängteknik bara kan bli bättre. Tove som också är en sån där lång tjej påpekade att ju längre man är desto mer är det att hålla reda på. Helt enkelt mer att veckla ihop och få ner i sanden. Word! Anette påminde oss om att det inte är så dumt med långa armar och ben i ett block dock. Inget att veckla ihop där inte. I och för sig. Så hur lång är jag, låter som att jag är minst 195 eller hur! Men jag är "bara" 177 cm och ingen skräll i beachsamanhang direkt.

Som vanligt kände jag mig pigg och stark hela vägen igenom och börja fundera på om ett gympass innan jobbet imorn kunde vara nåt, dvs kl 06:30, för att senare känna tröttheten skölja genom armar och ben och inte minst skalle. Mamma hade lagat supersmarrig middag, som vanligt, och jag fick med mig en klänning och ett par nya stövlar hem. Och en cykelpump! Nu är det dags att tina kanelbullar och invänta den halvdåliga eller halvbra TV4-filmen. Jag kommer gilla höstens söndagar! Gym imorn bitti? Nix. Jag spar det till tisdag morgon.

Här är några som är bra på att spela försvar. Och ganska mycket annat också. Jag tränar vidare...

Inga kommentarer: