tisdag 12 oktober 2010

Morgonspinning!

God damn vad bra jag har varit den här veckans första två dagar om jag får säga det själv - och det får jag ju för det är min blogg!

I morse ringde klockan 06:15 och pigg som en spigg hoppade jag upp från täcket. Nej, inte alls. Det var med största motvilja jag lämnade en varm och gosig säng inkluderande en döhärlig pälsboll. Mornar generellt och morgonträning i synnerhet har aldrig varit min grej. Men när schemat och livet är tight kan till och med jag tänka mig att kliva upp i ottan för att hinna träna - jag älskar som bekant att vara effektiv och det kan driva mig till det mesta... Det är inte första gången jag morgontränar heller och jag vet ju vilka tankar som får upp mig ur sängen. Jag vet att jag är galet nöjd och glad efteråt och att jag inte skulle vara lycklig eller glad ikväll om det har blivit ytterligare en dag utan träning. Igår var jag i Umeå och jobbade. Klev upp 05:30, satt i en taxi, satt på ett flyg, jobbade, satt i en taxi, satt på ett flyg och när jag kom hem klockan 19 gick jag i och för sig en lång promenad - men ändå. Levererade hela dagen igår från tidigt till sent och i dag ville jag fortsätta - i träningsväg!

Det blev en snabb smoothie medan det fortfarande var mörkt ute och på med spinningoutfit. Hade lagt fram alla grejerna kvällen innan men när jag har sparkat av mig skorna i Friskis reception upptäcker jag att jag ändå har glömt spinningskorna i hallen! Dumpar vattenflaska och handduk i repan och joggar upp till mig igen. Tills jag kommer på benhinnorna, de är bra på att säga till så att säga, och börjar istället gå med stora kliv. Jag som skulle dokumentera mitt gym i morgonljus och spinningssalen och min cykel... Eftersom jag är tidspessimist är jag trots mitt bonusvarv ändå nere igen i tillräckligt god tid men det blir inget fotograferande. Förklarar för tjejen i repan att det är lite för tidigt för mig det här egentligen och hon är glad och väldigt förstående och tycker jag är "jätteduktig som ska spinna kl 07".

Hann inte med några förebilder men såhär ser
jag ut färdigspinnad och på väg till jobbet!
Upptäcker till min fasa när jag satt mig på cykeln att hon som ska leda passet är samma tjej som körde intervaller till Winnerbäck en gång. Har jag gått upp klockan 06 för detta?! Men Winnerbäck är lyckligtvis inte med längre och musiken är helt okej (ingen kan mäta sig med Adam och jag måste ge de andra lite slack). Stundvis känns det som ett zumbapass, musiken alltså, och några jättetuffa intervaller är det inte heller men det var ganska lagom som morgonpass. Det var trots allt bara ett medelpass också. Jag körde ganska tungt för benen istället och ledaren gjorde i det stora hela ett klart bättre intryck än sist! Peppande på ett äkta Friskissätt men som faktiskt var ganska kul. Medelpass på tisdagar klockan 07 kan möjligen bli en hit under hösten när schemat är för tjockt.

Klockan är 10:30, jag har ätit två goda frukostar i dag, ändå skulle jag kunna döda för lunch nu. Om man jämt är hungrig, ska man äta hela tiden då?

På torsdag blir det spinning intensiv med Adam igen och då blir det åka av kan jag lova.

Inga kommentarer: