lördag 2 oktober 2010

Den här dagen behövde jag


I dag kunde jag äntligen sova länge - inte vakna i ottan av ren rutin som t ex förra helgen. Jag slog upp mina gröna kvart över nio och låg och gonade mig i en halvtimma. Vet inte när jag gjorde det sist. I köket väntade mormor och katten med frukost, rågflingegröt med banan och kanel, ägg och juice. Sen gick vi till kyrkogården för att plantera blommor på morfars grav. Trots mössa och vantar var det ganska kyligt bredvid mormor 92 år med rullator. Men jag är ju en kreativ typ. Det blev urfallsgång i en km till kyrkogården. Jag kom efter hela tiden och fick jogga i kapp och skaka bort mjölksyran. Avslutade utflykten med klädshopping och sen serverades det lunch - detta är bättre än ett femstjärnigt hotell! Efteråt somnade jag gott i soffan i en och en halv (!) timma. Låg kvar en stund och läste tills jag kände för lite mer höstluft. Tog en timmas promenad vid vattnet och gjorde några spontana dips vid en stock. Mötte inte en människa. Var är alla? Väl hemma igen med rosiga kinder och solsken i blick plockade jag upp PoWorkout och körde lite effektiv magträning på mormors golv. Mormor själv tyckte det såg lite väl tufft ut i mina omvända crunches(jag förklarade att detta inte är något alls jämfört med vad jag brukar göra). Efter en stunds tystnad säger hon "Din mage kommer snart möta ryggraden". Jag uppfattade piken och bänkade mig framför fatet med kanelbullar. Ikväll korsord, böcker, middag och film. Jag mår så gott!

3 kommentarer:

frida sa...

Åh vad underbart! Jag vill också ha farmor (för min del) häng!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Det låter som en helt underbar dag! Cool bild med din långa skugga! Bra att din mormor ser till att du får i dig en massa gott! Mysigt!

Ulrika sa...

Så mysigt ni verkar ha det! Underbart att höra.