söndag 9 oktober 2011

Chokladmuffins #paleo

Igår kväll bakade jag mitt favoritbröd med rågflingor, morot och keso med mera i. Galet goda frukostbullar till i morse! Passade även på att baka chokladmuffins a la paleo för första gången och nu blir det goda muffins att ha i pausen i sandlådan i dag också.

 

Chunky Chocolate Paleo Muffins


Ca 10 muffins

6 ägg
4 msk kokosfett
4 msk kokosmjölk
4 msk agavesirap / 6 msk honung

1,25 dl kokosfiber (Du kan beställa här på Bodystore).
4 msk kakao
1 tsk bakpulver
0,5 tsk salt

50 g mörk choklad

Mixa de flytande ingredienserna med en elvisp. Blanda noga de torra och se till att alla klumpar försvinner. Rör ner i äggblandningen.

Häll upp i muffinsformar och tryck ner småbitar av den mörka chokladen i formarna (snåla inte!)

Grädda i 15 minuter på 200 grader.

Superenkelt och supergott! Hade inte väntat mig så smaskiga muffins.

4 kommentarer:

Ulrika sa...

haha. Smurf på den. Jag bakade också de där muffinsen igår. Och visst blev de goda! Paleo kanske inte är så dumt ändå. ;-)

Johanna sa...

Jag ska härmas!

Erika sa...

Låter supergott, men om man inte har kokosfiber, kan man ersätta med något annat? :)

Erika sa...

Just kokos är ju en väldigt nyttig och bra grej och väldigt omtyckt i Paleo-världen. Jag använder istället mandelmjöl istället. Men använder man säg vetemjöl tappar ju muffinsarna lite poängen :) Vet inte hur mkt man skulle ta heller. Men kokosfiber (samma som kokosmjöl) och mandelmjöl finns att köpa på nätet!