onsdag 27 oktober 2010

Beachbollar och trötta ben

I dag är jag trött i kroppen. Träningsvärk i fram och baksida lår, rumpa, sidan av magen, biceps, triceps och rygg och så den där allmänt trötta, sega och lite sömniga känslan i kroppen. Avslappnad kanske man kan kalla det. Genomjobbad. I dag blir det med andra ord en skön vilodag med cykel fram och tillbaka till jobbet som enda aktivitet.

Igår kväll tränade vi för Tadva i Beachhallen. Jag har presterat bättre i sandlådan kan man säga. Det började med att jag hade glömt att packa ner en sporttopp och fick träna i bh. Inga problem egentligen med tanke på att jag inte är särskilt "välutrustad" men det kändes väldigt bakvänt och det är ju inte som att man drar av sig linnet när det börjar bli varmt då. Dessutom, finns det något fulare än bh-band som syns bredvid en racerback-skärning? För säkerhetsskull hade jag dessutom för stora löpartights på mig som bara hasade ner. Jäkligt opraktiskt när man ska ta emot serve eller spela bagger i största allmänhet. Vi tränade mottag, pass och side out-spel och min insats var som sagt medioker. En kombination av väldigt trötta muskler och ett trött huvud var inte optimalt. Men det var en kul och bra träning där vi fick nöta ungefär det som är viktigast i beach, att ta emot bollen och vinna poäng på motståndarens serve.

Dålig position när man har för stora brallor...

Imorn kväll gäller det att ha piggat på sig för då blir det seriespel! Jag och Vickan ska hastigt och lustigt hoppa in i div 3 då ett lag har hoppat av. Ska bli grymt kul! En till sen kväll i veckan och jag missar mitt favorit-spinningpass med Adam men vad gör man inte för jättesandlådan?

Inga kommentarer: