onsdag 12 januari 2011

Fotbollsträning - ett av inläggen jag inte trodde jag skulle skriva


I eftermiddag stundar kick off i träningens tecken med jobbet på Bosön. Om vi inte är i sandlådan och leker brukar vi roa oss på Gröna Lund eller lämpligt dansgolv, eller varför inte på en klätterväg. I eftermiddag ska vi dock spela fotboll. Jag är inte särskilt entusiastisk. Fotboll kvalificerar sig som en av världens tråkigaste sporter på min lista. Men det blir ju inte roligare än man gör det. Vi ska tränas av Djurgårdens Kjell Jonevret och jag har packat shorts, linne och skor och kompletterar med benskydd på plats. Efter en timmas fotbollsträning blir det föreläsningar av diverse idrottspersonligheter som jag hoppas på ska ge oss bra inspiration! Idrottare brukar kunna bidra med mycket även utanför idrotten. Sen blir det middag och mys på Lidingö. Till Bosön åker jag och mina underbara informationskollegor i min egen sportbil. Hade det varit sommar hade vi cabbat ner! Först lite gemensam lunch som jag bangar. Jobbets lunchbaguette (?) byter jag mot min egen linsgryta och en äggmacka.

1 kommentar:

Johanna sa...

Jag måste bara säga att jag tycker bilden i headern är så himla fin, jag blir vansinnigt sugen på utförsåkning!

Hoppas det blir en bra fotbollsträning med jobbet!