söndag 3 oktober 2010

Project Pushups och så vidare

Vet inte hur jag tänkte när jag planerade att kunna göra 100 armhävningar om 6 veckor. Förmodligen inte alls. Man behöver ju nämligen vilodagar mellan varven. Någon påfallande träningsvärk har jag inte haft sen "projektet" startade - jag får ju sällan träningsvärk tråkigt nog (då ska det vara slavpass med någon ung manlig atlet som håller i piskan, typ...) - men en viss ömhet har jag ändå känt. Inte i bröstmusklerna men i "chinsmusklerna" vad de nu egentligen heter. (Kom ihåg att när Soheil sa att jag skulle lägga handen mot Kattas höft placerade handen på hennes ländrygg...) Så igår vilade jag och i dag... har jag ingen lust!

Har landat, bokstavligen, i huvudstaden igen och har ägnat kvällen åt att installera mig och pälsbollen, tvätta, handla och pyssla omkring hemma. Min och Kattens pushup-kväll med extra allt (dvs kladdkaka) är framskjutet till senare i veckan. Jag har inte umgåtts med bara mig själv på jag vet inte hur länge och tyckte att det var dags. Känner jag mig själv rätt är jag uttråkad innan kvällen är slut (har trots allt varit fyra dagar i norra Norrland ocksp) och imorn ligger jag på golvet och gör armhävningar. Det bästa hade varit om jag var ledig imorn - det hade passat jättebra att glida över till Katten NU. Well, dream on...

Inga kommentarer: