lördag 23 oktober 2010

2:a-placering men ändå utan pris (!)

Mixedspel på Böda sand på Öland i somras mot Tove och Perra.
Det var härliga  tider det! Eller hur ni tycker ni sanden, vädret, utsikten
och brännan verkar jämfört med nu?
I dag spelade vi en egen mixedturnering i sandlådan. Lagom stor bestående av fyra lag. Jag och Jens var i bilen på vägen ut helt övertygade om att vi skulle vinna alltihop (bra självförtroende check?) och jag funderade på om det stämde att vi skulle få ett fint pris i sånt fall. Vi vann våra två första matcher mot Linda/Johan och Anette/Lars. Men sen förlorar vi mot Mia/Andreas vilket inte riktigt ingick i min planering. Man kan säga att jag och Jens är det långa laget och att Mia/Andreas är det korta laget men det hjälpte inte när Andreas fyrade av grymma servar och jag och Jens visade prov på riktigt dåliga mottag. Vi hamnade på en andraplats och i den här turneringen var det tydligen 1:an och 4:an som fick pris och vi blev därmed utan! Jag kände mig i alla fall pigg hela vägen under två timmars spel och benhinnorna sa inte ifrån en enda gång. Tjoho! Nu väl hemma känns det ändå i armar och ben att man kutat runt i den där sanden en stund. Jag laddar om och sticker snart iväg på middag och partaj!

Anette och Lars kom lite oväntat på en fjärdeplats
men fick med sig en flaska bubbel!

Inga kommentarer: