måndag 4 oktober 2010

Slängde ett öga på Biggest Looser. Jag tyckte det dom höll på med ute i skogen såg sjukt kul ut ju! De släpade bildäck, kastade (!) bildäck (den är ny) och sprang upp för jävulsbackar. Men saaatan vad de gnäller hela tiden. Ibland är jag riktigt glad för att jag är jag. För att jag tycker det är kul att svettas och släpa på bildäck. Tack mamma och pappa och alla andra som utan att jag visste om det lärde mig den sundaste inställningen till livet, till mat, till att äta, till att träna och att tycka grymt mycket om sig själv. Tack!


Å så hejar jag massor på "bara minus 1,8 kg killen" som åkte ut ikväll. Nästan grinfaktor på den! Åker han verkligen ut nu?! (Fem sek senare utbrister jag ett JAAAAA! Han är kvar! Tjoho!)

6 kommentarer:

runwaytoadventures.com sa...

Oj den tävlingen lät skoj! Håller med om att de klagar och är allmänt negativa de flesta deltagarna - hoppas det bara är vinklat så av tv för hur långt kommer de med den iställningen till livet?

kul blogg förresten! Surfade in från Sofys

Ulrika sa...

Nu blev även jag alldeles tacksam över min sunda inställning till det mesta. Fasen vilken tur vi haft!

Erika sa...

Supertur!!

kurry sa...

Men hallå, det är klart de gnäller. Skulle jag också gjort om jag tvingats ändra hela min inställning, karaktär och livsstil. Det det går igenom måste vara den värsta (och bästa till slut) utmaningen de haft. Annars skulle dom inte behövt vara där. Men dom kämpar ju som tusan ändå!

Gillar dock inte elimineringen. Alla borde får vara kvar och straffas eller belönas på andra sätt.

Erika sa...

Jag tänkte mest på gnället över blåsorna... Det märks att de inte utsatt sig för så mkt. Vem har inte haft sjuka blåsor? Men klart det är tufft och ngt man inte helt kan sätta sig in i.

Nej jag gillar heller inte elimineringen - borde tas bort helt!

kurry sa...

Men jag tänker att gnället om blåsorna bara är ett symtom liksom, för att de ständigt saknar motivering att ändra livsstil, för att det är den stora utmaningen. Kan tänka mig att många gått igenom väldigt mycket värre saker än blåsor. Kommer säkert komma fram i nåt snyftavsnitt :)