torsdag 10 februari 2011

Aka kroppsskulptris

Börjar känna mig som värsta kroppsskulptören. Om ett sånt ord finns. Lite kolhydrater och mycket styrketräning. Om du inte har läst den här bloggen så mycket innan älskar jag egentligen havregrynsgröt och att spela beachvolley. Men med skadat knä finns inte så mycket annat att slipa på än chinsen och sixpacket. Därav kroppsskulptör-känslan. Spänst, snabbhet eller bara uthållighet - forget it tills vidare!

Kattens ben i löpartights och mina i yoga(!)brallor
I kväll har jag och Katten kört ett finfint överkroppspass på Friskis Lindhagen. Kokospannkakorna gav grym mättnad och energi, över förväntan!

  • 10 minuter uppvärmning i roddmaskin
  • Draken med tåhävning (Tycker dock inte den där killen gör så snygga drakar but you get the point)
  • Axelmördaren (Fast numera med 6 kg - det tar sig!)
  • Sittande rodd
  • Tricepspress med rep
  • En grym ryggövning som tar hela baksida rygg. Omvänd bröstpress skulle man kunna kalla det.
  • Rygglyft
  • Helikopter
  • Chins, dips och pullups i superset
  • Siutps på bosuboll
  • Skalbaggen. Jag har döpt den själv. Utgångspositionen är plankan med smalbenen på en pilatesboll. Dra/rulla in bollen under magen med fötterna och putta ut den igen.
  • Plankan
  • Avslutade med 10 min snabb gång på löpbandet innan jag blev rädd för att knät inte skulle palla det heller och kastade mig av.
Ett stort glas mjölk på det, skål!

2 kommentarer:

Katten sa...

Just det - jag glömde den där omvända bröstpressen. Kommer man få tuttar på ryggen nu?
Tack för en god match - det är kul att gymma med en äkta kroppskonstnär!
Glöm inte kolhydraterna helt bara - musklerna behöver dem också :)

Erika sa...

Haha hoppas inte! Jag tror bara man får sjukt snygg rygg och en strålande hållning :)

Just nu äter jag GRÖT. No worries :)