fredag 25 februari 2011

Little Miss Sparris?

07:00 i morse klev jag upp på löpbandet på Idrottsskadecentrum. Löpning är verkligen inte min grej tänkte jag stilla. Snarare, jag hatar löpning. Särskilt klockan sju på morgonen och i uppförslut. Jag hade laddat med bra frukost innan. Nyheterna hade inte ens dragit igång när jag var uppe i morse... Tur var det, frukosten alltså, för sen väntade ett tufft fyspass.

Uppe hos mig igen efter fyspass tidigt på morgonen!
Jag var redan rejält mör i armarna från kvällen innan och mitt och Ulrikas tabatapass. Jag la mig tidigt och tillbringade närmare 9 h i sängen men vad hjälper det när det blåser halv storm mitt i stan och jag vaknade hela tiden. Annars är mycket sömn och mycket bra mat hur jag får träningen att funka.

Med Soheil körde jag benstyrka i olika ytterlägen med vikter och skivstång och det blev flera varianter på utfallssteg. Det är svårt att få kraft i de där ytterlägena men också precis vad som behövs - t ex på en beachplan... Jag gjorde även styrkestötar och var övertygad om att mina armar skulle vika sig och stången falla ner och döda mig. Typ. Armarna var redan helt slut från igår och annars hade det nog gått lite bättre. "Jag körde tabataintervaller igår på gymmet, chins" pep jag fram mellan nåt av seten som ursäkt.

Efteråt stapplade jag upp till mig och åt mer frukost. Nu framme på jobbet med väldigt darriga armar. Det är jobbigt att knappa på ett tangentbord, om ni förstår.

Kommentar från Soheil i morse: Ja du är ju mycket mer explosiv än uthållig. Dagens understatement.

Inga kommentarer: