lördag 5 februari 2011

Boosting

Skam den som ger sig. 60 minuter power walk runt Kungsholmen med solsken i blick. Gick i min egen värld med Sommarprat i öronen och ägnade andra människor och hundar ganska lite uppmärksamhet. Det enda jag reflekterade över som inte hade med mig själv att göra var att Sauconys "springa fort-skor"  är omåttligt poppis. Hemma möttes jag av ett nystädat hem (my doing) och rullade ut min yogamatta, eh jag menar strandhandduk. Jag måste verkligen köpa en riktig yogamatta... Körde GymGlams 17 min core som alltid är garanterat effektivt (men inte ens det oproblematiskt med pajat knä). Särskilt om man har 30 knees to elbows i ryggen (magen) från kvällen innan. Har liksom finare utsikt hemifrån också än på gymmet där jag inte har lust att vara hela tiden. Toppade med 10 X 3 armhävningar och tyckte att jag hade kvalat in som godkänd för mitt alternativa träningspass.  Crossfitten i morse som jag inte kunde köra på grund av knät hade ju tydligen varit grym och ett sånt pass som jag älskar. Men nu känner jag mig trots allt faktiskt lite träningstrött, skönt!

Glad men väldigt bländad!
Taggade till med vetskapens om dagens grymma, missade pass och har signat upp mig på passet kl 07:00 på tisdag, 18:30 på onsdag och 18:30 på torsdag. Nåt av de passen kan väl rimligen vara ett överkroppspass utan ben inbandade. Pretty please. Hoppas någon på CrossFitNordic läser det här. Hint.

Nu dags att övergå till mer sociala aktiviteter den här helgen!

2 kommentarer:

Katten sa...

Lilla kraken, jag hoppas du får ordning på knät snart. Det suger så jäkla hårt att vara ofrivilligt inkapabel.
Men, vi kör stenhårt på beacharmarna på måndag!

Träningsglädje sa...

det är för att skorna är helt fantastiska! :) krya på knät!