torsdag 24 februari 2011

LifeGene

I dag har jag signat upp mig på att delta i LifeGene's stora forskningsprojekt. Jag läste om det för första gången i höstas och har funderat fram och tillbaka. I dag gjorde jag slag i saken efter att ha läst om det i Melas blogg. LifeGene är ett unikt forskningsprojekt för att få bättre kunskap om hur våra gener, vår omgivning och vårt sätt att leva påverkar vår hälsa. Läs mer om deras forskning här.

Jag har fyllt i en omfattande enkät online och har min första tid hos dem inbokad den 30 mars. LifeGene verkar omåttligt poppis för det var nästan helt fullt fram till dess. Då kommer jag i alla fall att få reda på följande.
  • Längd
  • Midje- höft- och bröstkorgsmått
  • Vikt
  • Fettfördelning i kroppen (ett komplett BMI ingår)
  • Blodtryck och puls  
  • Hörsel
Resultaten från de fysiska mätningarna får jag veta direkt efter att mätningarna är gjorda. Analyser av nedan får jag efter en vecka på min personligaLifeGene-sida.
  • Hemoglobin
  • Långtidssocker (IFCC)
  • Snabbsänka (CRP)
  • Njurvärde (Kreatinin)
  • Kolesterol
  • Apolipoprotein A1
  • Apolipoprotein

1 kommentar:

frida sa...

Jag ska dit om 2 veckor, ser fram emot det!