onsdag 2 februari 2011

Torsdagens crossfitkalas

Uppvärmning 500 m rodd, teknikgenomgång och pullups (chins på crossfitspråk).

Passet
På tid 500m rodd.
Därefter max antal varv på 10 minuter av:
2 Strikta pull-ups
4 kipping pull-ups
4 Hantelhängfrivändning(2×24/16kg)
8 Liggande Fällkniv
Poäng= antal hela varv – hela tiotal sekunder över 1 minut. Ex. 8 varv – 5 (1:53 i rodden) = 3

Övrig teknikträning i Zercher squat

Den envisa geten i mig vill absolut köra. Det låter som ett alldeles grymt pass och jag är taggad till tänderna. Men jag är tveksam till om mitt knä över huvudtaget ens kan köra i en roddmaskin. Visst kommer det att gå om jag försöker men frågan är hur läkande det är? Jag menar på tid! Och sen är det det lilla kruxet med frivändningarna. Kan man liksom skippa knäböjandet tro? Eller få en annan övning, axelpress? Eller tycker dom att man är en idiot som kommer dit med bara ett funktionsdugligt ben? Nån extra teknikträning i zercher squat är ju inte att tänka på. Jag vet. Jag borde stanna hemma men jag vill verkligen inte det. Jag lovar, ni har ingen aning om hur arg jag faktiskt är...

I dag har jag vilat. Pliktskyldigt. Det känns som att jag inte kommer  kunna sova. Är rastlös nånting helt sanslöst. Hur hände det här med knät?

1 kommentar:

Ulrika sa...

Rodd på tid är vidrigt! Men nyttigt. Jag förstår verkligen din frustration. Men du lär snart vara tillbaka på banan igen, även om det inte känns så just nu.