tisdag 1 februari 2011

Träningen första månaden på året!

42 timmar och 50 min fördelade på 35 pass på månadens 31 dagar. Jag ger mig själv med beröm godkänt.
14 av passen har varit semi power walks till (ibland från) jobbet. Semi för att en riktig power walk ska gå fortare. Rask promenad - med Erikas mått.
Med andra ord 21 regelrätta "träningspass" och ett snitt på fem pass per vecka. Egentligen tror jag att jag landar på fyra pass fördelade mellan beach, crossfit och styrketräning men The Nike Blast höjer snittet och lägger på Functional Moves och yogaklasser. Nike-eventet var för övrigt en bra kickstart på året. Jag är frisk är sugen på att köra så det ryker i februari (men glöm inte knät och att stretcha och rehaba det som behövs!)

I februari vill jag se fler chins och pullups och gärna lite högre intensitet i vissa pass. Samtidigt vet jag att det sistnämnda kan vara en tuff kombo med långa dagar på jobbet och att jag gör rätt i att vara snäll mot mig själv. Att vara tuff mot mig själv är jag av bara farten.

Bland mina favoritsätt att träna - på en cykel.
Utomhus!

3 kommentarer:

Katten sa...

Ja jäklar, det var ett imponerande facit! Bra jobbat - och frisk fortfarande, det är lovande :)
Jag är gärna med på gympassen - kan köpa kortet i nästa vecka - måndag blir finfint!

Erika sa...

Då kör vi måndag! Med brasklapp för mitt knä som är tillfälligt ur funktion. Men armarna fungerar bra såatte :)

Katten sa...

Läste det precis...vi kanske kan leka apor då. Fy fasen vad tråkigt, knän är läbbiga..Btw, kolla gmailen..!