torsdag 10 februari 2011

Kokospannkakor

Ingredienser till ungefär fyra pannkisar
1 dl mandelmjöl* (går fint att mixa eget mjöl av mandlar).
1 dl kokosflingor
3  st ägg
En skvätt grädde

Jag hade ingen grädde hemma visade det sig och fick ta mjölk istället. Jag stekte dem i kokosfett och serverade med kiwi, hallon och blåbär. Jättegott! Vispad grädde hade varit pricken över i!

Kokospannkakor hör till paleofamiljen. Jag äter dock inte utifrån någon särskild diet utan äter det jag anser mig behöva och det jag tycker är gott. Kokos älskar jag. Dagens under statement.

*Mandelmjöl innehåller 19 gram protein och 53 gram fett per 100 gram jämfört med bara 5 gram kolhydrater. Det påminner alltså inte så mycket om vanligt mjöl.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Jamen visst är de goda! Så snart mitt mandelmjöl kommer så..

Erika sa...

Som dessert! Blev mycket mättare än på coltingsarna också, även om de också mättar väldigt bra. Orkade inte riktigt allt.

Karin - FitnessochHälsa sa...

Låter som riktiga höjdarpannkakor!