fredag 18 mars 2011

Man bah yez

I dag smet jag tidigt* från jobbet och mötte upp Katten och lite annat hopkok av folk på Rival. Det blev både vin, cola och club sandwish. Rival får fem stora solar för sin service. Jag fick bestick osv i baren när jag beställde maten men dem glömde jag kvar och kom tillbaka till vår soffa med enbart vinglaset. Det var full snurr och mat delades ut till höger och vänster. När det var min tur kommer en ung kille svängades med maten - och bestick. "Du glömde tydligen att ta med dig dom här". Bra koll och plus i kanten!

Jag och Katten brejkar från Coltingpannkakor och intervaller
och dricker vitt på Rival. Två helger på raken med vin måste
vara nytt rekord för mig på ganska länge.
På vägen hem mötte jag spinning-Adam som jag inte har sett på ett bra tag. Han har slutat instruera på Friskis men avslöjar att han kör "hemliga pass" på söndagar. De kör tre timmar långa spinningpass och laddar för sommarens långlopp och triathlontävlingar. Jag är välkommen att vara med att testa. "Kom på söndag!" föreslår Adam. Låter strålande tänker jag. Tre timmar, då är det lägre intensitet och mer fokus på långpass dubbelkollar jag. Nej alltså det är sju (!) stycken intensivpass, säger Adam. Samma intensitet. Åh... Med skräckblandad förtjusning lovar jag att dyka upp inom kort. Det är SPIF Triathlon som träffas och cyklar. Jag är lite rädd samtidigt som det låter väldigt spännande. Jag lyckas haspla ur mig (så typiskt mig) att jag i ett svagt ögonblick lovat en kompis att köra olympisk distans i triathlon (och nu vet ni också om det) i sommar och Adam tycker att bra, då kan jag vara med och simträna också. Nu har jag sagt det på Facebook, i bloggen och till Adam. Verkligen smart.

Prioriteringar Erika, prioriteringar. Det kan eventuellt bli svårt att cykla Vätternrundan, köra olympiska triathlondistanser, spela beach flera dagar i veckan och turneringar på helgerna och hinna med ett SM, hänga med hästarna och hinna med crossfitten, klämma in simning, löpning och självklart kajaken. Och semester och jobb och äta. Och allt annat. Och sova. Men jag känner mig laddad! Det får nog bli mest mineralvatten på Rival dock. Prioriteringar.

*En definitionsfråga...

Inga kommentarer: