torsdag 31 mars 2011

Cykel, cykel mera cykel!

Halv sju igår kväll satt jag på en Trek-cykel på Cycle Corner i Hammarby Sjöstad. Jag var där på Åsas och Cycle Corners träningsevent med cykelinspiration. Jag sprang in i både nya och gamla vänner och Viktor tipsade om styrketräning för cyklister och om att göra intervaller på cykeln på samma sätt som i löpspåret. Sen klappade jag både på cyklar och cykelskor (inga kläder - ganska Craft-kittad kan man säga) innan jag sprang in i Treks Sverigeansvarige och fick testsitta på en cykel. Scott Contessa har fått lite konkurrens och jag skulle helst vilja bestämma mig innan helgen.

På en Trek-cykel på Cykel Corner.
Bilden har http://www.traningsgladje.se/ tagit
Jag och Sofy innan spinningen.
Båda i likadana tröjor från Craft's vårkollektion.
Bilden har http://www.traningsgladje.se/ tagit
Jag hoppade av, högg en korv med bröd och vi travade bort till Sport Life för en spinningklass med Viktor. Vi cyklade fem intervaller på fem minuter med två minuters vila mellan varje intervall. Det var mitt första spinningpass sen... Dacke? Diverse skador har satt stopp för det mesta det här året (känns det i alla fall som), nu senast vaden och baksida lår efter min mindre stiliga avslutning i skidbacken i Åre. Vaden hade fått både ström och massage tidigare på dagen och var nu fint tejpad av Linda på Hälsostyrkan. Jag kände mig rejält mörbultad men hade inte ont på samma sätt som tidigare. Jag cyklade på i ett inte allt för dåligt tempo men tog det ändå ganska lugnt för att vara jag. Stod bara upp en kort stund i sista intervallen och efter den femte intervallen där jag faktiskt körde på max konstaterade jag att vaden kändes okej. Stum ja men ont nej.

Då fick vi en bonus på fyra stycken 30-sekundersintervaller med 30 sekunders vila mellan varje. I vanliga fall hade jag jublat över det men nu blevdet lite antiklimax med vaden som jag lotsat ganska perfekt genom de tidigare intervallerna. Jag utmanade mig inte särskilt utan trampade mest på i ett ganska snabbt tempo men inte så tungt. Svettigt blev det hur som helst!

Bilden är från http://ehrnholm.se/
Väl hemma efter uppackning och äggmacka synade jag min goodie bag närmare. Den innehöll alla möjliga godbitar. Åsa hade verkligen fixat ett finfint event på alla sätt!

Strumpor från GoCoCo, produkter från Holistic,
Pukka-te och en raw food bar med smak av kokos.
Cykeltidningen Kadens syns inte på bilden.

1 kommentar:

Katten sa...

Kokos? Visste de att du skulle komma?
Låter som en jäkligt bra kväll :)