måndag 7 mars 2011

A piece of cowboy och en blödning bakom knät. Eller jag har varit i Åre

Fyra dagar i Åre summerar jag med skidåkning, champagne, ett födelsedagskalas med cowboytema på Bygget men som förvandlades till ett JumpIn OnePiece party istället, shopping i Åre by, På spåret och godis, snökaos, en bastu som drog brandlarmet två gånger. strålande sol, och en vurpa i backen med en blödning bakom knät. Här har man utnyttjat tiden!

Mina kollegor ordnade en fantastisk födelsedagsfest åt mig i lördags på Bygget med asiatisk buffé, champagne och paket - en OnePiece. Hela dansgolvet hoppade när "Barbara Streisand-låten" pumpade ut genom högtalarna men i lördags var låten min. Mitt namn på bred Stockholmska hördes över dansgolvet. Big surprise! Alla som ville kunde byta in sina kläder mot OnePieces och dansgolvet gungade snart med sparkdräkter och cowboyhattar när vi tog över.

Tidigare samma dag sjöng dom ja må hon leva till frukost och bjöd på choklad från Åre chokladfabrik och senare födelsedagsfika nere i byn. Tack för fikat Sofy!

Cowboy in OnePiece!
I söndags var jag trött men glad och ville ut i solen sista dagen. Kände för att testa gränserna lite mer men pudret från dagen innan hade packat ihop sig och efter ett felskär var det jag som rasade ner i backen. Skidan löste inte ut och det drog och slet i benet medan jag gled neråt. Jag hann be en stilla bön om att få behålla mina korsband. Mina två kollegor kom ikapp och stirrade förfärat eftersom jag redan har haft så mycket problem med mina knän. Chefen påstod att hon fick kalla kårar och spagettiben eftersom hon själv har dragit av båda korsbanden. Jag hasade ner till VM6an och vi tog taxi hem. I morse var jag på Idrottskadecentrum och fick det fantastiska beskedet att ingenting hade gått av (vilket jag inte heller trodde) och förmodligen inte blivit utslitet heller. Men en rejäl muskelbristning har jag fått och en ganska stor blödning.  Jag kan inte böja benet över huvudtaget och hasar mig fram som Quasimodo igen. Sov inte särskilt många timmar i natt och Åre var inte direkt utvilande...  Det suger faktiskt att vara paj igen. Utsliten menisk, PFSS och nu en blödning i muskeln bakom knät. Mars skulle ju vara en grym träningsmånad förutspådde jag. Men sånt här läker och när jag mår bra igen har jag två hela korsband och kan åka mera skidor. Jag ger mig själv en massa cred för all styrketräning under hösten och vintern, den tillsammans med all rehab och stabilitetsträning hjälpte mig behålla korsband och ledband den här gången. Tack så himla mycket! Tack till mig själv!

5 kommentarer:

frida sa...

Aj f*n! Hoppas det på något sätt var värt det och skönt att du kunde åka dagarna innan med frisk knä. Skön födelsedag och en OnePiece känns ju som ditt plagg :)!

Träningsglädje sa...

ajaj, men tur i oturen ändå!!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Vad läskigt att du ramlade, men tur att det gick så pass bra ändå!

Grattis på födelsedagen i efterskott också!

Katten sa...

Härligt positiv inställning mitt i eländet - snart är du på (de starka) benen igen!

Marliina sa...

Sot onepiece!! :) Och vad otroligt lik din mamma du ar pa den bilden!! :))