onsdag 2 mars 2011

@The Beach

Patzy, Sara, jag och Skal. De två till vänster flexar lite
bättre än jag och Skalet känner jag.
Igår tränade jag och mina snygga beachtjejer i sandlådan hos The Beach för Tadva. Efter uppvärmning med ståspel blev det mycket anfall med fokus på shottar och att verkligen kunna placera bollen. Jag fick många riktigt bra tips som jag noggrant har antecknat mentalt. Snudd på aha-upplevelse. Några bra shots fick jag till också och även dem har jag såklart satt upp på kom-ihåg-listan.* Vi avslutade med den grymt jobbiga brasseövningen. Eftersom vi bara var två lag igår blev tempot högt och man fick man kuta på som en galning. Stark gilla! Jag älskar hög puls och jag älskar att svettas, ungefär så. Återigen fick jag några strålande tips av Tadva. Träningen i sandlådan igår var precis som det ska vara!

Förutom Tadvas bra tips när det gäller serve och att placera bollar har jag mitt eget framgångs-tips. Det gäller att glömma bort det dåliga och fokusera på det bra, simple as that. Det gäller i allting du gör, om det handlar om att placera en boll eller designa en trycksak på jobbet. Kom ihåg den bra känslan och försök hitta tillbaka till den varenda gång. Den kommer att ge dig mycket mer än att älta det dåliga och att fundera på alla misstag du har gjort. Oroa dig inte, du kommer göra misstag i framtiden oavsett. Men om du fokuserar på det som du har gjort bra och föreställer dig själv göra riktigt snygga avslut är chansen ganska stor att det kommer bli så flera gånger också. Tänker du bara på det dåliga blir det mest bara dåligt också.

Bäst av allt igår var kanske bara att faktiskt spela. Nästan två timmar i sanden och knät sa inte ifrån en enda gång. Tjoho!

Bilden kommer från vår tränare Tadvas blogg. Tadva är grym som tränare. Tack för alla bra tips!

Inga kommentarer: