onsdag 9 mars 2011

Då kör vi igen

Hårdrock... Uppvärmning med en fri stång.
Stångrodd!
Jag har tills vidare blivit ordinerad 60 min lugn cykling med lätt motstånd per dag av Soheil på Idrottsskadecentrum. I måndags kunde jag knappt böja på benet och jag lät min magkänsla bestämma när jag sköt upp cyklingen några dagar. Igår kändes det lite bättre men musklerna bakom knät kunde inte riktigt koppla in. En konstig känsla! Och jag hasade dessutom fram. I dag var första dagen som jag kunde gå som vanligt även om en svajig tunnelbana fick benet att sticka ut i en ovan rörelse åt sidan. Jag känner fortfarande av min vurpa ordentligt men jag haltar i alla fall inte fram längre.

Med andra ord travade jag ner till gymmet och mötte upp Katten ikväll. (Känns fel att kliva in på ett gym innan man kan gå som vanligt...) Katten sprang intervaller och jag hoppade upp på en crosstrainer. Alla cyklarna var upptagna och jag bestämde mig för att en crosstrainer var nära nog och la i lägsta växeln - i 20 minuter. Sen var jag döless och attackerade de fria vikterna. (Fram tills i morse hade jag på nåt sätt glömt att jag fortfarande kan träna överkropp trots ny skada. Eller så tappade jag bara suget. Jag vill spela beach och köra crossfit egentligen). Benet kändes bra när jag tuffade omkring och körde tre olika övningar för axlarna, tricepscurl, stångrodd, rygglyft på matta, situps på bosuboll, planka, armhävningar, chins, dips och pullups. Bara knees to elbows fick jag skippa på grund av skadan och det var inte helt "bekvämt" att klättra upp i chinsräcket med en muskelblödning. Ett bra överkroppspass blev det i alla fall till slut och armarna är härmed spagetti! Jag hade dragit på mig min "triathlet-tröja" från i somras för att kompensera för en timmas mesig cykling. Jag ville inte av övriga besökare bli klassad som en "åh men tror du att det kommer att hända nåt om du cyklar i det där tempot och läser en tidning under tiden". Med triathlettröja kanske jag istället skulle övertyga dem om att jag var skadad. Väl på crosstrainern insåg jag att alla på cyklarna körde i snigelfart och att hälften läste tidningar. Hm.

Nu hoppas jag på att benet ger crosstrainerns ynka 20 minuter godkänt. Jag tror jag får min dom imorn när jag vaknar men efter jobbet ska jag till Idrottsskadecentrum och bli "ompysslad" hur som.

Nu har jag och Jens parkerat med coltingpannkakor i soffan och snart börjar danskt drama på Svt! Kvällens höjdpunkt. Helt ärligt är det här överkroppsgymmandet ganska tradigt. Men jag kanske är skitsnygg när jag åker till Miami i april? Tänk om man blev brun av att styrketräna också.

Inga kommentarer: