tisdag 15 mars 2011

Ride it like you stole it...

Trumvirvel ... Jag ska cykla Vätternrundan! 05:50 lördag den 18 juni börjar jag trampa de 30 milen runt Sveriges näst största sjö. Om jag hade varit amerikan hade jag varit super excited! Ni som följer mig på Facebook har nog redan listat ut det här.

I oktober, en månad efter att anmälan öppnade, var loppet redan fulltecknat och jag undrade om jag skulle behöva åka 9 mil på skidor för att få cykla drömloppet. (Det finns platser reserverade för de som gör en Svensk klassiker). För några veckor sedan anmälde sig Maja och hennes kollega, båda åkte Vasaloppet i år, till Vättern och under transferperioden i april blir Niklas Erika i startlistorna.

Snön är borta från gatorna och jag vill komma ut och cykla nu, nu, nu! Jag har ju min vapendragare Scott Sportster på balkongen men tänkte uppgradera till en riktig racer. Jag började först titta på en Scott Contessa Spedster 15 men på Facebook blev Scott ganska utbuad. En Trek Madone eller en Nishiki skulle tydligen vara bättre. Jag är vilse i cykeldjungeln och alla tips mottages tacksamt!

Ska du köpa cykel i vår? På www.competitivecyclist.com kan du räkna ut vilken storlek du ska ha på din cykel.

www.cykla.se finns ett forum där folk som gillar cykling hänger. Diskutera träning, prylar, teknik och mat med andra entusiaster!

4 kommentarer:

Johanna sa...

Lycka till!
Vadderade cykelbyxor... :)

annastei sa...

Coolt! Men då borde du ju följa med på cykelhelgen på Öland nästa helg? :)

Jag är för övrigt mycket nöjd med min Specialized Dolce Elite som jag köpte förra året, och den finns fortfarande på rea på Cykloteket (http://cykloteket.se/ProductDetail.aspx?ProductID=14551). Var inställd på Contessa Speedster först, men Specialized passade min kropp bättre!

Erika sa...

Jag hade tänkt följa med men jag är skadad och kan inte köra något träningsläger så snart tyvärr :( Å jag skulle vilja ha med mig ny cykel och vill inte behöva stressköpa. Men jag ska ev köpa i helgen och blir jag mirakulöst snabbt bättre kanske jag spontan-hänger med :)

Jonas sa...

Jag tror bestämt att det är 10% på cykelcity nästa helg. Det kan ifs va helgen som kommer men jag är rätt sker på min sak. Kan ju va värt att vänta på om man tänker slå till.

När jag köpte cykel för typ två år sen provade ut den en lugn dag typ en vecka i förväg så allt var monterat, inställt å klart, sen hämtade och betalade jag bara på readagen. lätt värt. btw kör jag en columbus, den duger finfint som förstacykel..