torsdag 17 mars 2011

No pain no gain

Ikväll körde jag och Katten loss på gymmet. Jag hade laddat med omelett med spenat och lammkorv och agerade nån form av PT/projektledare/mini-Hitler. Hade preppat med ett uttänkt överkroppsprogram och dök upp med papper och penna på utsatt tid.

Premiär för mitt Oh-Rey-linne som inte syns så
bra och allmänt pastellig och vårig i babyblått och rosa
DAGENS:

Uppvärmning: 10 min på crosstrainern. Konstaterade att jag klev av samma maskin efter morgonens intervallpass ganska exakt 12 timmar tidigare. Lite overkill. Snart beach, snart cykel, snart ut...
Bröst: Armhävningar.
En bra uppvärmningsövning när man ska köra överkropp. Flera muskelgrupper och bara egen kroppsvikt.
Axlar: Tre olika övningar i superset för fram- och baksida och ovanpå (?) axlar. I den här bloggen också känd som "Fridas axelmördare".
Triceps: Med repet. Ja vad heter övningen egentligen?
Biceps: Pullups
Rygg: Omvända flys - deltamuskeln, stångrodd och rygglyft.
Mage: Knees to elbows, situps på bosuboll, plankan.

Katten agerade amerikansk voice over under kvällen och droppade regelbundet olika kommentarer vartefter kvällen gick. Nya och gamla klassiker. If you've got it - show it! (apropå mitt ganska genomskinliga linne) No pain - no gain... (Under axelmördaren) Katten kläckte också definitionen av att göra knees to elbows mot bosubollen. "Det här är som att sitta i en gynstol utan själva stolen."

Jag har vuxit ur en jacka och vuxit i en annan
- upptäckte jag i dag. Vet inte helt vad jag tycker
om det än...  Jag har ju knapp blivit så mycket
starkare. Lite bara, Men mer bredaxlad check.
Nästan två timmar tog det ikväll och då hann vi snacka jobb och relationer, stretcha och spana på utvalda personer på gymmet också. Jag summerar en mycket bra kväll!

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Shit - du ser riktigt vältränad ut på bilden! Nu blir det för mig att ligga i. :-)

Erika sa...

Jag tror snarare att det är jag som får ligga i, crossfit-sett. En jämn kamp :) Jag går oftast inte runt med armarna ovanför huvudet och flexar så det syns inte så mycket :)

frida sa...

Haha, skön kväll på gymmet! Tycket det är assvårt med namnen på övningarna men axelmördaren är väl känt. Den lessnas aldrig på! Kram