söndag 27 mars 2011

Nåt jag i alla fall inte saknar är energi

Jag lutar mig tillbaka när söndagseftermiddagen har blivit kväll och tänker att jag har haft en ganska lugn och skön helg. Inser i samma stund att duracellbatteriet har varit ganska effektiv. Jag har städat källarförrådet och lägenheten, handlat, gjort matlådor, tvättat, packat fem IKEA-kassar med kläder och skor till Stadsmissionen, varit på födelsedagsmingel och inflyttningsmingel, tränat två pass, köpt nya handdukar och påskliljor, filmkvällsmyst, fixat med min nya kamera och bekantat mig lite mer med Garmin, läst en bok och börjat på en annan och nu sist haft en väldigt lång telefondejt. Därför har det inte blivit så mycket bloggande. Jag är lite trött på min blogg också. Det är inte jätteroligt att bara blogga om intervaller på en crosstrainer (det blev ett pass i fredags och ett i dag) och olika styrkeprov för coremusklerna. Det är ungefär vad jag pysslar med i tider som dessa. Jag kommer ha lust att skriva mycket mer när inspirationen och motivationen är tillbaka. Jag har blivit besatt av ord som beachvolley och racercykel. Nåt konstigt med humöret är det och vad det beror på vet jag inte. Men i fredags stängde jag i alla fall av mobilen, skippade aw med kollegorna och loggade ut till nästa dag. Jag tror en semester vid medelhavet kan råda bot på en del. Och läkta skador.

På återhörande!

God frukost/brunch/lunch efter förmiddagens intervaller. Äggröra, bacon (förlåt, har eg slutat äta gris men den var iaf ekologisk), Brämmhults färskrpressade blåbärsjuice, en grapefrukt och kiwi, nötter, kokos och pumpafrön med en klick youghurt.

Inga kommentarer: