torsdag 17 mars 2011

En bra start på dagen

Igår kväll fick jag ett ryck och kom på den briljanta idén att jag skulle kunna köra ett morgonpass på gymmet innan jobbet. Kvällen var inbokad med Katten med fokus på styrka och överkropp. Jag var sugen på att svettas och testa lite pannben också men har insett att det är ganska jobbigt att köra intervaller och ett helhjärtat styrkepass på samma kväll. Istället ställde jag klockan på 06 i morse - även om pälsbollen väckte mig en kvart innan, mysigt!

Jag övervägde att ägna mina 45 extra minuter åt att promenera till jobbet istället eftersom det var en ganska vacker morgon. Drack min supersmoothie och tittade ut genom fönstret och funderade och kände efter. Till slut blev det ändå intervaller på gymmet. Jag gillar att hålla mig till planen, jag mår liksom bra av det. Sen kan man ju fundera om det är bra eller dåligt men sådana diskussioner hoppar jag över strax efter 06 på morgonen.

Såhär tomt och lugnt har det aldrig varit när jag
kommit till gymmet. Friskis Lindhagen var nyvaket,
solen strålade in och lugn morgonmusik strömmade ut
genom högtalarna. Jag pluggade i musik med mera beat.
Jag ångrade mig inte en sekund! Knappa tio minuter uppvärmning och sen samma fyra minuters-intervaller som sist i ca en halvtimma och till sist några minuters nedvarvning. Stundvis började det göra ganska ont. Men det ska ju göra ont. Jag sände en tanke till längdskidåkarna i landslaget och deras pannben. Oh wow. Jag kopplade bort de som hade börjat dyka upp runt omkring och fokuserade bara på det jag höll på med. Blöt i svett och med en touch av mjölksyra hoppade jag av och svängde hem och duschade och fixade inför en jobbdag. Känns bra att börja grunda för sommarens uthållighetsutmaningar.

Vackert. Jag matchar min grymma tröja från Craft.
Kvart över åtta plingade micron på jobbet och jag serverade mig själv havregrynsgröt med äppelmos, kanel och mjölk. Bra start på dagen check!

Inga kommentarer: