torsdag 3 juni 2010

Totally beach

Jag är 177 cm. Ni kan ju gissa hur lång Jens, något missnöjd med fotograferingen, är då. Han föredrar att kalla mig "teknisk dvärg" medan han är lagets blockspelare. Indeed. Men på lördag är det jag som blockar med Anneli i försvar.

Vilket race! Redan på dagen hade jag bestämt mig för att ikväll skulle jag vara snabb i benen. Jag kände fortfarande av tisdagens vända på gymmet men struntade i det och stoppade i mig lite extra ostkaka. Jag var på hugget mentalt och det spelar roll!

Min paradgren servemottag visade sig från sin bästa sida i dag och allting kände enkelt. Passen var inte lika grymma men ändå bra och jag tycker jag placerade bollarna riktigt skapligt. Plockade många poäng på mina långa parre shots. Jens var naturligtvis lagets blockspelare och jag spelade försvar. Kalla mig Vesslan! Jag var ovanligt snabb i benen och grävde upp fler bollar än vanligt. Det gjorde mig taggad och spelet blev ännu bättre. Vi hittade verkligen ett skönt flow ikväll!

Först spelade vi två matcher mot Bennie och Jenny. Vi vann båda matcherna med 2-0 i set till 21. Sen spelade vi en avslutande match till 11 poäng som vi också knep. Efteråt spelade vi två matcher mot Bennie och Jossan och plockade även hem båda dem med 2-0. Känns som en bra uppladdning inför turneringen på söndag! Men först blir det turnering med Anneli på lördag. Planerar att vara en vessla även då!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Härligt! Den där känslan av flyt är fantastisk. När man hamnar i en positiv spiral liksom. Ikväll tänker jag vända min negativa tennisspiral till något positivt.