söndag 6 juni 2010

Beachsommaren har verkligen börjat!

En mycket osmickrande bild av mig från tidigare i dag - men vad gör man inte för bloggen! Stretch- och glasspaus mellan matcherna. Jens är fotograf.

Två dagar fulla med beach. I går spelade jag och Anneli Brommas open på Kärsön. En solig och skön dag vid vattnet började redan vid 08:30 med många kompisar på plats och flera bra matcher. Dagen började dock inte utmärkt när Anneli kom 30 min sent och vi knappt hann värma upp. Vi mötte turneringens förstarankade lag direkt och kom bokstavligen aldrig riktigt in i matchen. Surt när man känner att motståndarlaget styrt hela matchen och man själv hjälplöst försöker hänga med på andra sidan. Nästa match blev mycket jämnare men slutade dock med förlust den med och därmed var vi ute för den gången. Det var flertalet av våra vänner också och istället käkade vi lunch och spelade x antal träningsmatcher. Då hittade vi verkligen vårt spel och plockade hem flertalet set. Men då var det ju så dags. Några riktigt bra försvarsbollar och några bra block kan jag i alla fall lägga till min cv nu. Kom hem och somnade i soffan i två (!) timmar och åt sen dubbla portioner pyttipanna. Beach tar på krafterna.

I dag var batterierna laddade på nytt och med bikinin på under linnet och löpartightsen plockade jag upp Jens, min mixedpartner och vi gled nercabbat iväg till Södertälje och Mälarbadet. Solen strålade lika härligt även i dag och många kompisar var på plats. Vi spelade bra men är inte helt samspelta än. Hamnade i en ganska svår grupp men med väldigt kul och bra människor och vi hade en riktig toppendag. Nu känns det att det är sommar! Sol, vatten, strand, beach och glass. Alla tre matcher blev tre-setare så det var jämnt hela vägen. Vi kom trea i gruppen och siktar på en bättre placering nästa gång. Jag konstaterar dock att servemottag verkligen är en av mina starkare sidor vilket är särskilt grymt i mixed där man får mycket serve på sig. (Man servar gärna på tjejen för att få ett svagare avslut - bokstavligen). Utan bra servemottag funkar dock inga matcher utan är a och o för en bra pass och senare ett bra anfall. Tekniken är min grej! Stannade kvar en stund efteråt och käkade våra matlådor och hejade på de som fortfarande var kvar. Det är en grymt härlig känsla att glida runt i solglasögon bland beachbollar och högtalarutropp, Roxy-bikinis och brassestolar. Då är det beachsommar i Sverige!

Nä vecka blir det en kort beachpaus med fokus på styrketräning, cykel och simning. Jag tävlar ju i triathlon också!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Låter verkligen helt underbart det där! Ni verkar ha en riktigt skön stämning omkring tävlingarna - nästan så jag blir lite avis.

Erika sa...

Ja, stämningen är grym. Det är faktiskt en ganska stor del av beachlivet, det sociala!