måndag 7 juni 2010

Cred till mig!

Kickstartade dagen på jobbet kl 08 i morse. Lite väl chockerande för en trött beachkropp som spelat 6 h på två dagar. Jag hade behövt en längre natt och en mjukare start. Släpade på trötthet hela dagen och tyvärr var det lite för lite lunch i lunchgruppen. Men - jag hade ju mitt planerade gympass i kalendern och jag ville ogärna missa det. Tröttheten tilltog och jag bestämde dejt med Mia för att inte kunna avboka. Försökte kompensera lunchen med bra mellis och middag men om det har börjat dåligt tycker jag ofta det är svårt att komma i kapp. Hade enkelt krypa ner under täcket kl 20 och det hade säkert varit snällt mot mitt träningsjag men istället mötte jag upp Mia och körde ben, rygg och mage. Benböj, chins och olika coreövningar. En skön genomkörare helt enkelt. På plats var även gyminstruktör Måns till gratis förfogande och vi sög ut så många bra tips från honom som möjligt! Vi hade dock missat detaljen att Friskis har gått över till sommartid och stängde en timma tidigare än vanligt. Det var bara att kila hem och stretcha och äta keso med nyponsoppa. Nu mår jag gott! Cred till mig som tog mig iväg trots trötthet och lite halvtaskiga förutsättningar. Hoppas på starka ben för mitt slit som kommer springa snabbt och hoppa högt i sommar!

4 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Vad duktig du var som tog dig iväg till gymmet! Cred till dig!

Anonym sa...

Låter sköönt i mina öron! Idag ska jag ut på tur o testa lite ny utrustning..:P

Katten sa...

Det var jag alltså :)

Ulrika sa...

Mycket bra gjort! Ett steg på vägen mot att hoppa högst.