torsdag 10 juni 2010

Energy fail


Med tanke på att jag är som en bil - stannar så fort bränslet tar slut, bokstavligen, borde jag verkligen ägna lite mer energi åt att handla och laga mat. Men det är ju så t r å k i g t. Andra verkar ha förmågan att jobba på ändå även när det börjar bli dags för mat men inte jag. Skalman släng dig i väggen! Jag behöver äta på extremt regelbundna tider för att funka, framför allt träningsmässigt och jag förbannar mig själv varje gång jag inte har styrt upp mellis eller att det finns middag hemma. Det tar bara slut rakt av och jag kan inte slå en enda boll plötsligt.

Ikväll körde jag, Patricia och Vickan ett eget beach-träningspass på Kärsön. Vi fick inte tag i en fjärde person men är man ambitiös så är man, träna kan man göra ändå! Vi körde flera bollkontrollövningar och tränade side out-spel. Så småning om dök två grabbar upp och ville vara med och spela. Jag och Vickan vann överlägset. Hah. Förutom den obegripliga vinsten kände jag mig ganska kass i dag. Trött och långsam. Jag har fortfarande inte lärt mig att mina ben behöver vila mellan varven och att jag behöver äta ännu mer. Jag är lite less på att ständigt behöva planera alla matintag. Tänk om man bara kunde köra. Imorn vill kompisarna kulspela och dricka drinkar och jag tänker bara att jag borde vila mig och hellre dricka mjölk.

Vi drog oss i alla fall hemåt från sanden och jag körde ett race på ICA Maxi. Ett stapplande race. Hjälp vad hungrig jag var! Åt till och med en av bananerna som var "gratis för alla barn". Hrm. Mest sugen var jag på pannkakor med vispad grädde och sylt men för att i alla fall göra det hela lite nyttigare blev det fullkornspannkakor, keso och färska hallon. Mycket gott och jag tycker min middag får i alla fall godkänt. Imorn har jag förberett så att jag kan fixa lammfärsbiffar med bulgursallad med chili bearnaise!

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Funkar precis likadant. Måste få mat inom en kvart när hungern slår till. Och under den kvarten kan jag inte utföra ngt vettigt alls.. Är dock lite nöjd med att jag faktiskt lärt mig att för det allra mesta ha planerade mål så att jag slipper de värsta dipparna. Mat var tredje timme är grejen för mig, och visst är det svårt att få i sig tillräckligt när man tränar som mest.

katten sa...

Samma här - GI funkar inte när ma nkommit igång ordentligt med träning och aktivitet.
Vilka grymma pannkisar, de ska jag introducera i mitt kök - tackar!

Erika sa...

Det funkar ganska bra på jobbet där jag har rutiner men så fort det blir långa sommarkvällar och helger blir det ouppstyrt. För att vara jag. Tror jag äter betydligt mer regelbundet och bättre än många men jag skulle behöva skärpa mig ett snäpp till med 5 träningspass/vecka, vissa på flera timmar.

Erika sa...

Ja, ju mer jag tänker på det dessto grymmare känns den där middagen faktiskt :) Var himla gott!