tisdag 22 juni 2010

Erika tipsar: Ny tidning!

"Tjejen" är förmodligen en kolhydratstyp om hon gör ett KTA-test med tanke på hur mycket havre hon äter.

Läste här om dagen nya Blossom Magazine och blev positivt överraskad. Finns en hel del ”hälsotidningar” och det finns ingen jag riktigt gillar. Träningstidningar finns det en del bra men så fort det blir ”hälsotema” blir det för mycket yoga, grönt te och hudkräm för min smak. Det kan jag fixa själv. Jag vill bli inspirerad till det där lilla extra, mjölksyra och svett. Samtidigt blir jag lite less på för renodlat gymfokus och äggvitor. Blossom kändes som en ganska skön mix men åt hälsohållet. Jag tycker Blossom verkar vara en så härlig person också så det kanske bidrar!

Första numret handlade bland annat om KTA-filosofin. ”De holistiska KTA-testerna hjälper dig att kartlägga vilken ämnesomsättningsprofil, träningsprofil, och vilken attityd (inställning) du har. Med den kunskap du med hjälp av testerna får om dig själv och vad du och din kropp och själ behöver för att må bra, kan du själv skapa en grund för en optimal hälsa och livsstil.” Läs mer om KTA-filosofin här.

I nummer ett kunde man göra kosttestet som bestod av 40 frågor som handlar om det mesta kring ditt matintag: hur du mår när du äter vissa saker, vad du ofta är sugen på, blir pigg eller dödstrött av. Själv blev jag inte särskilt förvånande ”proteintypen”. Läs mer om kosttestet här.

Längtar till nästa nummer när jag ska göra träningstestet! Där är jag inte alls lika säker på svaret.

Rekomenderar alla som tycker om träning och hälsa och vill lära sig mer om sig själva att spana in Blossom Magazine och dessa test!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Ja! Verkligen ett bra tillskott på hälsotidningsmarknaden. Bra att nån kan hitta på nåt nytt och ser fram emot att slippa quickfix-dieter och "få snygg mage på 5 minuter"-träningsprogram.. Och Blossom är skön!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Kul att tidningen var bra! Jag måste också kolla in den.