onsdag 2 juni 2010

Tips på träningsmat

Ge mig tips på bra träningsmat. I sommar kommer det bli många beachkvällar direkt efter jobbet och inte alltid kommer jag ha en matlåda jag kan värma och äta vid datorn. Kraven på maten är följande:

>Ska vara bra mat innan träning, det vill säga innehålla proteiner och långsamma kolhydrater. Halvsnabba kollisar okej. Gärna andra nyttigheter i också.
>Ska kunna köpas i en vanlig livsmedlesbutik typ ICA
>Ska inte behöva värmas/tillagas

Hittills har det blivit grillad kyckling, rostbiff, knäckemackor med avokado eller skinka, keso, frukt och kesella i olika kombinationer. Just kolhydrater tycker jag är knepigt. Jag vill helst slippa köpa med mig en hel grov limpa till sandlådan.

Vore även kul med recept på en bra och matig sallad som kan ätas kall.

Tipsa mig!

2 kommentarer:

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Mitt tips är smariga sallader i alla de former där du blandar i quinoa, bönor eller bulgur som kolhydratskälla. Massa grönsaker, avokado och kyckling/kalkon/skinka/rostbiff till det och du har en härlig middag!

Erika sa...

Bönor är smart! Det kan man ju faktiskt äta som de är (iaf vissa) tillsammans med kyckling eller kalkon och grönsaker bredvid beachplanen! Enkelt att köpa med på Ica på vägen dit :)