torsdag 24 juni 2010

Smoothie-tips!

Blåbärssmoothie
Jag är en riktig smoothiefanatiker och sommaren är verkligen alla smoothieälskares prime time! Jag har några favoriter och i dag har jag hittat en till. Den innehåller kesella light, provia blåbär och färska blåbär. Tipset hittade jag inne i Tora & Camillas beachblogg.
Jag läste tipset i morse och tänkte att den där ska jag prova någon gång. Senare på eftermiddagen fick jag sådana blåbärscravings att jag var tvungen att bege mig till affären och skaffa de tre ingredienserna. Jag var så sugen att jag inte ens orkade kolla måttangivelserna utan jag hällde i hela Kesella-burken och lagom mycket blåbär innan jag hällde på Proviva-drycken i lagom mängd enligt mina egna mått. Smarrigt som bara den! Krämig och god smoothie med hög blåbärsfaktor och inte för söt. Optimalt! Proteiner och antioxidanter också om man ska vara noga.

2 kommentarer:

Träningsglädje sa...

åh. låter hur gott som helst!!

Katten sa...

Tack, taget!