torsdag 3 juni 2010

Mat, mat, mat!

Crepes i en skidbacke i Frankrike, gott!

Det är ju inte direkt någon nyhet att mycket träning kräver mycket vila och mycket och bra mat. Jag gillar att äta men tycker inte precis det är kul att laga mat - det är bara något jag måste, särskilt med det liv jag lever a la fullt ös medvetslös. Oftast försöker jag äta riktigt bra grejer, framför allt för att det ger mig bästa möjligheten att prestera men ibland får man kompromissa lite.

Till frukost i dag blev det min kick start smoothie och till frukost nummer två blev det knäckemackor och ost med naturell yoghurt och jordgubbar. I vanliga fall blir det knäckemackorna och frukt till den andra frukosten. Till lunch hade Louise gjort en fantastiskt god pastasallad med kyckling, avokado, fetaost, sallad, passionsfrukt, melon och nån riktigt god sås! Jag och Sofy bockade precis av varsin glass i solen och till middag och mellis under kvällen blir det en del lustiga kombinationer på grund av Ica Banérs halvdåliga utbud. Det bli dinkelbröd med köttbullar, ostkaka med jordgubbskesella, nötter, russin och banan. Till det hör att jag kommer spela ca fyra timmar beach också. Det går åt energi! Trots det känns det som en hel del socker i kväll och inga grymma fetter. I framtiden blir det helt klart bättre förberedelser med matiga sallader och wraps till middag och keso och frukt till mellis tillsammans med min egen nöt- och russinnmix. Jag har inte riktigt vant mig vid sommarens utomhusliv än där många av mina måltider äts vid diverse beachplaner direkt efter jobbet!

Lite glad är jag ändå för att min kropp tål ganska mycket kompromissande. Bara den får i sig det den behöver för att orka överlever den enkelt lite kanelbullar och färsk pasta utan att lägga på sig kilon eller tappa ork. Det är väldigt tacksamt och jag kan stoppa i mig ganska mycket energi utan att det gör så mycket. Jag äter nästan inga lightprodukter osv. Bra men vanlig mat, bregott och mellanmjölk. Har någon blivit tjock av mellanmjölk? Jag är helt enkelt lite all in på alla fronter. Jag tränar mycket, jag äter mycket - av allt, och jag gillar att sova mycket. Full snurr på systemet!

Är det sant att alla andra träninsgbloggare bara dricker minimjölk och äter quenoa och nötter?

1 kommentar:

Ulrika sa...

haha. Jag blir väldigt trött på allt snack om att äta så himla "rätt" hela tiden. Så länge som basen är hälsosam och man rör sig så pass mycket som de flesta träningsbloggare gör så är jag övertygad om att det inte skadar att äta nån kanelbulle eller glass emellanåt. Att leva hälsosamt är ju inte särskilt mycket värt om man inte får njuta av livet också. Dessutom tror jag på en naturlig inställning till mat, dvs, inget extremt åt nåt håll och kanelbullar ingår i en naturlig kost för mig. :-)