onsdag 23 juni 2010

Kräkpass next?

För många burpees?

Först skulle jag och Jens köra cirkelträning. Sen skulle jag spela beach med brudarna grus. Sen skulle jag och Jens köra cirkelträning. Sen skulle Jens vara med och spela beach. Nu ska jag och Jens köra cirkelträning. (För en som gillar planering har den kvällen lite milt uttryckt bjudit på en del stressmoment och det är skönt att vi åter är på banan och har en plan!)

Programmet kommer från Maraton-Petras blogg på Svd och ser ut såhär:
1. Löpning 400 m i din 5K-fart
2. 24 x situps
3. 15 x burpees
4. 12 x armhävningar (på tårna)
5. 20 x knäböj
6. Löpning 400 m i din 5K-fart
7. 12 x knäböj med armarna rakt upp ovanför huvudet
8. 12 x armhävningar (på tårna)
9. 20 x ryggresningar
10. 15 x dips
11. 12 x utfallssteg med varje ben
12. Löpning 400 m i din 5K-fart

Upprepa därefter ovanstående fram till och med punkt 6. Känner du dig extra stark - upprepa hela programmet. Jag satsar givetvis på att upprepa programmet! (Har jag skrivit det i bloggen måste jag göra det och så vidare).

Cirkelträningen syftar till att öka min mjölksyratålighet och allmänstyrka. Jag kan intyga att programmet är mycket tuffare än det ser ut - att kubba 400 meter i 5K-fart med ben som känns som gummi och viker sig under dig är precis så jobbigt som det låter. /Maraton-Petra

Ja mig behöver hon då inte försöka övertyga! Snart kommer Jens på sin mc. Ni kan ju tänka på mig sådär om en halvtimma.

Inga kommentarer: