måndag 21 juni 2010

Pigg som en spigg!

Kvällens planerade beachträning blev inställd på grund av sjuk tränare och istället fick jag en "ledig" kväll. Egentligen är jag väl ledig när jag spelar beach också men det är skönt med sådana där oväntade luckor i kalendern och inga måsten!

Solen började titta fram och jag drog på mig löparskorna för att testa formen. Jag hade druckit ganska dåligt under dagen och på vägen ner i Karlberg kände jag mig helt klart sömnig. Tänkte att kanske kan det ge lugna och avslappnade ben? Faktiskt. Det blev en skön tur med ben som kändes pigga trots beachspel både lördag och söndag efter fredagens cross-pass! Häftigt. Inläggen i skorna kändes mycket bättre än sist även om jag förstås kände av knät efter bara 2 km. Sprang totalt 5 km - utan Endomondo - och istället med musik i öronen. Jättehärligt! I en av segbackarna dök min favorit springa/cykla-låt upp, Van Halens Jump och jag sprintade enkelt uppför! Tänk vad musik kan göra underverk. Undrar om man kan få med sig iPhonen i triathlon-racet på något sätt? Hade varit grymt.

Väl hemma körde jag GymGlam's coreprogram med eld i magmusklerna. Jag gillar verklingen den där dvd:n och särskilt ryggövningarna faktiskt. En dryg timma senare hade jag fått en bra måndagsgenomkörare med både löpning och core! God middag och matlåda in the making och man får nog säga att den här veckan har börjat bra!

3 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Vad härligt det låter med både löpningen och coreträningen! Perfekt start på veckan som du säger!

Ulrika sa...

Ja jag kan inte sluta förundras över hur bra de där 17 minutrarna är. Sist "slapp" jag träningsvärk i magen men fick desto mer av den varan i ländryggen. Hur går det med din träningsvärk? Har den kommit tillbaka än?

Erika sa...

Nej fortfarande ingen träningsvärk! Och då bränner det på riktigt som eld i magen innan jag hämtar andan en halv sekund. Jag kan inte maxa mer. Så märkligt. Kanske måste hålla på längre tid. Fler pauser men längre tid totalt sett?