tisdag 7 september 2010

Want to do-list: träning

Nordic Military Training (NMT) "The toughest workout you'll ever love." Svettigt, utmanande och lerigt. Sammanfattningsvis urjobbigt. Jag går igång på utmaningar och svett och sitter och hoppar fram till onsdag om två veckor. Då är det dags!

Stavgå (springa!) uppför Hammarbybacken. Riktigt tungt. Längtar efter att stå uppe på toppen svettig och med mjölksyra.


Karlbergsparken hinderbana. Har kört den en gång tidigare men vill absolut köra mera. Extremt tungt för överkroppen om man är tjej. Tjej som i inte så stark i överkroppen (som en kille) och tjej som i ganska tung i förhållande till hur stark man är. Sist hade jag träningsvärk i över en vecka. Jag tror nästan jag gick sönder lite. Men jag klarade alla hinder. Det är dessutom ganska läskigt ibland! Är man riktigt stark och spänstig kommer såklart överkroppen undan mer. Uppför en vägg man ska ta sig upp på och sen ner på andra sidan kommer militärpojkarna springandes, tar väggen i tre steg och kastar sig ut för andra sidan. Jag tar sats allt jag pallar, tar tag i ett av repen och får dra mig upp sista biten. Kravlar mig upp och hoppar (absolut inte handlöst) ner för några meter på andra sidan. Ni fattar. Allt de kan springa/hoppa upp på måste jag hjälpa till med armarna för att fixa.

IndoorWalking. Låter helt enkelt störtlöjligt om ni frågar mig, men innan man uttalar sig för kritiskt måste man ju testa. Så ja, jag ska testa när Friskis gör igång senare i höst - trots att man nog kan skönja en trend i vilken sorts träning jag egentligen gillar...

Partner in crime är Ulrika. Vi turas om att kasta ur oss idéer som den andra snabbt hakar på med ett ja absolut. Nu är sakerna så många att jag måste börja skriva upp dem. Hinderbanan vet Ulrika inte om än men jag har en känsla av att hon inte blir svår att övertala. Vilka mer hänger med oss?

Behöver ni inspiration kan ni spana in det här klippet. Vem blir inte taggad då?

9 kommentarer:

Ulrika sa...

Ja ja ja! Det här blir skoj! Hinderbana alltså.. det är verkligen med skräckblandad förtjusning.. tycker de flesta delarna verkar kalaskul men avskyr höjder och har förstått att det finns en hel del höga höjder i den där banan. Men men, jag är inte den som är den - testa kan vi alltid göra.

Erika sa...

Precis, testa kan man alltid göra! Är det något hinder man inte vill göra kan man ju t ex byta ut den mot ett annat hinder eller säg 10 burpees. Det går ju inte ut på att vara skiträdd. Visst är det skönt att man inte är militär och får göra som man vill :)

Katten sa...

Jaaaaag är med! Speciellt Hammarbybacken - fy fa*n!

Erika sa...

Jag hade som på känn att du skulle vara det :) Okej, alla fixar varsitt par stavar, sen bestämmer vi en dag. Katten borde föreslå en för du är mest upptagen med frequent railwaying till Norpan :)

Katten sa...

Will do! Kanske ska skriva en lista på datum? :D

Erika sa...

Jaaa! Du lär dig :) Hihi

Annika sa...

Mm, önskar jag kunde ansluta. Det låter himlans kul! :)

frida sa...

Wohoo! Jag är på, hojta bara till!

Erika sa...

Will do :)