torsdag 23 september 2010

Tänk om, tänk rätt!

Det här har varit en dag som har gått upp och ner,  en dag då jag varit både uttråkad och stressad, inte på så bra humör och glad och så vidare. Till exempel fick jag reda på att min nya seriespelspartner vaknat med sjukdom i kroppen och inte skulle kunna spela kvällens kvalmatch som skulle inleda seriespelet. Jag har haft blandade känslor för den matchen. Eftersom jag inte åkt ner någon serie förra terminen tyckte jag inte jag skulle behöva kvala för att få vara kvar, men eftersom jag har ny partner blev det så, irriterande. Samtidigt försökte jag lägga bort de tankarna i veckan och bara tänka på hur vi skulle vinna. En lägre division med spel på söndagskvällar var inte aktuellt i mitt huvud. Eller över huvudtaget att åka ner en serie vilket hittills aldrig hänt. Jag tror det bor en liten vinnardjävul i mig trots allt. Nu lämnade vi i alla fall VO och jag tackade nej till fortsatt spel när det inte kändes kul att "börja om" i en lägre division på ett sånt här sätt. I vinter blir det istället allt fokus på träning, tisdagskvällar och söndagseftermiddagar och självklart eget spel. Tävlandet spar jag till sommaren. Då har jag dessutom fystränat en hel vintersäsong också. Med facit i hand känns det väldigt bra. Bara ikväll var det skönt att inte behöva prestera något i sandlådan. Jag har haft fullt upp och har ätit middag strax före 22! Jag vet inte hur jag hade tänkt få ihop saker?

Men innan  jag kom fram till de här kloka tankarna boostade jag mig själv med att tänka på de väldigt roliga nyheterna som Sofy berättade om i dag. Mer info kommer på bloggen senare... Jag flyttade helt enkelt tankarna till någonting roligt från för någonting tråkigt som jag ändå inte kan påverka. Jag bestämde mig för att spela med och vara nöjd med de kort jag har på hand istället för att snegla på andras. Faktum är att jag varit just så duktig på att boosta mitt eget humör och tänk som det låter - och det är jag verkligen inte alltid! Jag är väldigt nöjd med min egen pepping vill jag lova.

Förutom allting annat har min kropp njutit av en oplanerad vilodag, i alla fall fysiskt, och bara cyklat fram och tillbaka till jobbet och tagit en kort promenad under kvällen. Nu har jag äntligen hamnat i soffan tillsammans med spenatsoppa och hembakt bröd med skinka, några gula pärltomater och ett glas mjölk. Försöker sänka den mentala pulsen (det är mycket för hjärta och hjärna just nu med jobb osv) och inte vara någon annan stans än precis här. Ikväll vill jag inte somna med en sömntablett. Snart är det dags att hoppa ner under täcket och få just min skönhetssömn!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Känner igen frustrationen med att åka ner en division.. jag var ju sjuk så mkt förra våren att jag oundvikligen fick flyttas ner till en nivå där jag väldigt enkelt vinner mina matcher. Först tyckte jag att det skulle bli aptrist, men att det bara var att härda ut. Men nu har jag kommit på att det är super för min utveckling - jag kan nämligen testa ny taktik och våga mig på sånt som jag inte riktigt behärkar i matchsituationer - och på så sätt kommer jag att vara mer än redo till nästa omgång i "rätt" division.

Erika sa...

Fortsatt mera "rätt tänk" i bloggvärlden med andra ord. Riktigt bra inställning!

Apropå våra träningsprojekt, jag skulle gärna testa tennis ngn mer gång, även om det kanske inte är så kul för dig ;) Jag tyckte det var riktigt kul men svårt då tekniken är det motsatta från beachen. Jag är van att tänka upp med axel och armbåge t ex för att överhuvudtaget kunna slå på bollen...