tisdag 14 september 2010

Utomhusträning och bloggmingel

Ikväll sticker jag ut till Bosön efter jobbet och möter upp ett gäng andra träningsbloggare för en kväll med funktionell utomhusträning. I täten kommer vi ha Soheil från Idrottskadecentrum (min granne på Kungsholmen) tillsammans med Scandscape dit jag ska på en träningshelg om ett par veckor. Ser verkligen fram mot kvällen då det här brukar vara precis den typ av träning som jag gillar! Känns lyxigt att få ett smakprov innan helgen. Soheil har tävlat i athletic fitness och är i dag leg. naprapat. Tycker det låter alldeles strålande. (Jag behöver egentligen en naprapat lika mycket som träning och nu har jag ju faktiskt en till granne). Hoppas regnet inte bestämmer sig för att vräka ner så att vi måste gå in.


Jag känner egentligen inga av kvällens deltagare (förutom Fridfullt-Frida) även om jag kommer känna igen fler än så. Det blir med andra ord mingel även i dag! Igår i kavaj i jobbsammanhang och i dag i löpartights i träningssammanhang. Bra träning för en som egentligen är en rätt kass minglare.

Imorse tajmade jag mina olika checkpoints perfekt på väg till jobbet. Morgonen innehöll en del logistik med cyklar, bilar etc som skulle fixas utan att nagga på frukosttiden eller komma för sent till jobbet trots rusningstrafik. Gårdagens flyt har hållit i sig och det är bara att tacka och ta emot så länge det varar!


Mina handskar har jag dock glömt hemma. Känns som att jag verkligen skulle ha behövt dem ikväll! Ingen som har ett extra par med sig va?

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Ha det riktigt skoj nu! Och träna för mig också. Är på jobbet idag iaf så det går åt rätt håll.

ck sa...

Man vill ju inte lämna en bloggare behind! :) Lycka till själv med alla dina sporter!