onsdag 22 september 2010

Uppladd!

Sitter utanför Berns och höstsolar mig med en chailatte efter lunch med 300 andra personer. Kjol och strumpbyxor på och kvällens lera och bildäck känns något avlägset för tillfället. Fast jag känner mig alltid hemma när jobbkläderna åker av och träningskläderna på!

Alla omkring mig snörvlar och är sjuka. Alla. Jag peppar mitt immunförsvar med Berocca, grapefrukt, MittVal, c-vitaminbrus, handsprit och 9 timmars (!) sömn i natt - livrädd för att bli sjuk. Bara placeboeffekten borde vara enorm. Klarar jag veckan ut och allt som väntar, kvalmatcher och träningsläger, kommer jag vara så happy. Kom igen immunförsvaret, jag vet att kroppen och jag tränar hårda pass hela veckan men vi grejar det! Kanske lite Esberitox till kvällssnack?

3 kommentarer:

Ulrika sa...

ha det så himla kul på NMT nu! Och känner igen det där med att alla är sjuka. Irriterande. ;-) Jag ska totalvila ikväll är det tänkt. Inte en endaste liten armhävning ska slinka igenom. Det är mitt sätt att boosta immunförsvaret.

Erika sa...

Låter klokt! Läste att när man känner sig helt frisk ska man vila lika många dagar till som man varit sjuk! Powerwalks eller likn räknas inte som vila:) Lycka till med tillfrisknandet!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Hoppas att du och kroppen inte blir sjuka!