måndag 20 september 2010

Veckans utmaning

"Veckans utmaning" måste vara ett av de mesta populära ämnena i träningsbloggarna. Jag har hittills inte haft någon "veckans utmaning". Jag är lite för bra på att pusha mig själv ändå och behöver snarare lära mig att inte förvandla allt till utmaningar eller tävlingar. Men det är väldigt, väldigt roligt att läsa alla andras utmaningar för det, missförstå mig rätt! Jag älskar ju faktiskt utmaningar. Min utmaning den här veckan är ändå att mitt i allt kunna ge mig själv lite slack.  Att vara shysst mot mig själv. En nog så viktig utmaning tycker jag. Och svårare för mig än alla andra sorters utmaningar...

Kommande veckas utmaning är därför att sova ordentligt. Låter säkert simpelt men är inte det något vi väldigt ofta glömmer bort som en viktig del i träningen? 1) Utan sömn når man inga resultat med sin träning 2) Utan sömn packar immunförsvaret ihop vilket mitt gärna gör 3) Utan sömn orkar man inte med särskilt mycket annat heller och 4) Jag vill inte komma fram som ett fredagsvrak till Solbacka och träningshelgen med Scandscape.

Veckans träning
Måndag: Beachspel. Uppladdning med min nya spelpartner Jessica mot Malin och Pernilla. 20-22. Innbär hemkomst bort åt 23:30.

Tisdag: Fystest på Idrottsskadecentrum 07:00 (!) Det blir med andra ord en kort natt och på tisdag kväll planerar jag lugn och ro och att sova tidigt för att snabbt vara back on track igen.

Onsdag: NMT med Ulrika ,Katten och Frida! Kommer bli riktigt tufft. Gäller att sova gott efter det passet för bästa träningseffekt.

Torsdag: Förmodligen seriespel i sandlådan 21-22. Hemkomst vid 23:30. Igen. Här gäller det alltså att ha sovit två goda nätter så att jag har något att ta av.

Fredag - söndag: Outdoor Crosstraining med Scandscape. Vi kör igång 08 både lördag och söndag.

Förutom att försöka sova bra mellan varven är matlådorna planerade och mellanmålen uppstyrda.

* Intressant att veta i sammanhanget är kanske att jag landar på jobbet vid 08 varje morgon

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Shit! Snacka om tuff vecka! det där med sömnen tar jag också verkligen på allvar. Tränar man mycket så måste man ju sova mer än normalt dessutom.. Tur att jag inte behöver vara på jobbet kl 8.

Erika sa...

Ja precis, man behöver sova ännu mer om man tränar mycket!

Jonas sa...

Aha. Då var du redan på jobbet när jag spanade efter dig på norr mälarstrand i torsdags morse. Alltid är det nåt.. :)