fredag 3 september 2010

Indoor Walking frågetecken

Ute på tidig höstpromenad. Tror vi hade roligare än vad vi haft på en crosstrainer?

Den nya (eller kanske kommande?) trenden IndoorWalking har lite gått mig förbi. Bara namnet har gjort mig skeptisk och jag har inte direkt tagit reda på vad det handlar om. Men när jag kollade Friskis höstschema såg jag att de förutom att introducera Cirkelgym också kommer börja med IndoorWalking i höst. Man ska alltså gå tillsammans i grupp, på en crosstrainer typ? Jag fattar inte. Är det inte betydligt skönare att gå utomhus om man ska gå? Gå ute kan man ju göra året runt? Cykla i snömodd är ingen höjdare och det känns logiskt att komplettera med spinning (även om det inte är cykelträning i ordets rätta bemärkelse). Men gå? Inne? Om man inte tycker att en snabb promenad är tillräckligt pulshöjande kan man ju gå på... spinning, eller? Själv har jag inte varit inne på ett gym sedan... maj? Jag tror man kan klassa mig ganska tydligt som friluftsmänniska och vi är utomhus så mycket det går.

Och vinterpromenad funkar ju precis lika bra?

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag har inte heller förstått grejen med Indoor Walking. Alls. Att få vara ute är ju åtminstone 90% av grejen med att promenera. Men borde väl testa innan jag uttalar mig antar jag.. vi kanske ska köra en indoor walking-dejt. Om inte annat så för att han nåt på fötterna när vi dissar träningsformen.. ;-)

Erika sa...

Det låter som en deal! Vi kör en IndoorWalking-dejt på Friskis när de har dragit igång :)