onsdag 1 september 2010

Not what I had in mind...

Ikväll börjar livet som beachspelare inomhus. Det är tråkigt att sommaren och dagarna på stranden och de rankinggrundande turneringarna är slut för i år - samtidigt som det är lite härligt med nypremiär i beachhallen och återförening med alla beachbums!
Men, det missar jag förstås som i vanlig ordning efter större idrottslig prestation blir sjuk. Jag är... skitsur! Skitsur på mitt immunförsvar och skitsur på att jag jämt blir sjuk trots att jag lever sundare än flertalet. På hösten och vintern är jag sjuk regelbundet, så har det varit år ut och år in. Och det stör såklart träningen en hel del. Jag tränar inte förrän jag är helt frisk igen, dricker grönt te, överkonsumerar numera handsprit, sover bäst jag kan och så vidare. Hjälper icke. Jag tycks få acceptera att det är sån jag är. En rad blodprover visar bara att jag har perfekta värden.

Efter jobbet begav jag mig därmed till Apoteket och Ica istället för till sandlådan. Jag har till och med köpt godis som jag i princip aldrig äter för att jag aldrig är sugen på det (fika är mer min paroll). Men nu ska jag ha myskvällen deluxe och då ingår godis har jag förstått!

6 kommentarer:

Katten sa...

Krya på sig fröken! Tur att du hann med en tur igår då :) Jag har ännu varken blivit tokfökyld eller frisk och det verkar vara min grej istället. Nästa vecka är vi friska iaf, deal?

Ulrika sa...

Det är riktigt frustrerande att vara sjuk stup i kvarten. Hade det ju så i våras. Och särskilt irriterande eftersom vi ju faktiskt sköter oss betydligt bättre än snittet. Jag brukar försöka tänka att kroppen säger till mig att ta det lugnt.. att det är det jag behöver (oavsett om jag själv fattat det eller inte). Se förkylningen som att den har en uppgift liksom. Då känns det inte fullt lika meningslöst.

Erika sa...

Nästa vecka händer massor av kul, dessutom i träningsform, så då vill jag verkligen vara frisk! Frågan är om man kanske borde vila lite extra den här gången efter att man är frisk... Trååkigt!

Ja, jag försöker tänka så, att det är en signal på något och inte "meningslöst". Och så försöker jag passa på att jag kan fixa och pyssla med saker hemma jag inte brukar hinna annars - men det ledsnar man ju på efter ett tag!

Em Löfgren sa...

trist att bli sjuk ofta =(
men som du säger- det är ingen ide att bli upprörd. Bara förebygga så mycket du kan och sedan vila när de slår till!

Ulrika sa...

Ja men känns ingen press vad gäller NMT - funkar det inte på måndag så tar vi det en annan dag. Bättre att du blir frisk "på riktigt" först.

Erika sa...

Ja jag tänker ju just precis på NMT! Är så otroligt sugen och i dag har jag ingen sjukdomskänsla i kroppen längre, bara en lite ond hals. Jag ska se hur den känns imorgon men har den inte repat sig då kanske vi kan flytta fram det en vecka? Kan ju som sagt vara smart med några "helt friska dagar" också innan man kör igång. Men när vi kör åhh vad vi ska köra då! :)