måndag 13 september 2010

Grymt nöjd med dagens alla prestationer!

Kickstartade min vecka med att hoppa in i bilen 05:00 och köra söderut mot Jönköping. Jobb svar ja. Vägen ner bjöd på en del intressanta upplevelser som jag löste med stil. Sladdar in på parkeringen tio minuter efter planerad ankomst och släpar in alla saker som ska vara uppackade och klara om fem minuter, improviserar och levererar. Kollegan, faktiskt chefen, som har varit och jobbat på annan ort sitter fast på tåget (SJ levererar inte) och dyker upp en timma senare. Då är det mesta gjort och resten av dagen rullar på. Vi överträffar mål och firar med varsin glass.

Dagen har förutom ovan bjudit på runt sju timmar bilkörning och väldigt stillasittande arbete (förutom när jag fick panik och var tvungen att springa två varv runt hotellet i kavaj och rasta mig). Benen blir konstiga, huvudet blir knasigt och magen märklig. Jag hann knappt lämna av kollegan och felparkera bilen (Stockholm en sen vardagskväll) innan jag svidade om till mjukisbrallor och funktionströja.

Bestämde mig för att välja en powerwalk framför Biggest Looser. Är oerhört nyfiken på den svenska versionen samtidigt som jag inte är särskilt positiv till underhållning på andras bekostnad. (Ja, jag kollar därför väldigt lite på tv). Mina ben och mitt huvud var dock mer i behov av frisk luft och puls än en tv-kväll och valet var enkelt.

Längs med Karlberskanalen mötte jag flera ivriga kvällslöpare och promenadmänniskor och efter några bra låtar stängde jag av och lyssnade till staden. Vände och tog samma väg hem och tänkte att, jag har ju faktiskt löpdojjorna på och satte av. Ett par km blev det varav den sista en lång seg uppförsbacke. Benen var sig själva och skallen rensad. Avslutade med GymGlams core-dvd framför sista biten av Biggest Looser. Varm dusch, en coltingpannkaka, en grapefrukt och ett glas fil senare är jag anmäld till höstens seriespel i sandlådan och så redo för att sova!

Några bilder från kvällen, vackert eller hur!


Varm, glad och hemma!


5 kommentarer:

Ulrika sa...

Vilken bra avslutning på dagen! Jag har hunnit se det mesta skräp som går på tv nu under mina sjukdagar och det är ju inte mycket man missar om man säger så. Fast jag gillar nog ändå svenska Biggest Looser, lite mänskligare än den amerikanske och det känns faktiskt inte som förnedring tycker jag.

Apropå imorgon, jag har bestämt mig för att hoppa det. Har fortfarande väldigt tydliga förkylningssymptom och tänker inte riskera att få en ny feberomgång. Trist, men vi har ju NMT att se fram emot snart iaf!

Erika sa...

Låter lovande! Då ska jag se reprisen på lördag :)

Smart att hoppa imorgon. Bara dumt att köra igång direkt. Du ska inte lyssna på mina mediokra övertalningsförsök ;) NMT här kommer vi!

Johanna sa...

Åh, vilket härligt energifyllt inlägg! Hoppas att du sover gott efter en sån lång och intensiv dag :)

Erika sa...

Jag sov något helt otroligt gott :)

Karin - FitnessochHälsa sa...

Vilken fin kväll!