söndag 19 september 2010

Söndagsträning @TheBeach

 Bild från förra vinterns seriespel i beachhallen

I eftermiddags premiärtränade jag i sandlådan inomhus efter att ha tillfrisknat från diverse förkylningar och inte heller lida av kronisk trötthet eller andra åkommor som hittills stoppat mig. I dag var det tredje gången gilt och beachträning i dam tvåan. Söndagarnas rutin i höst.  Vi tränade serve. I 90 min. Vet ni hur trött man blir av att serva i en och halv timma? Betydligt jobbigare än jag hade gissat på i alla fall.  Man faller som i koma resten av kvällen och jag har precis vaknat till liv men med en härligt skön trötthet i hela kroppen. Genomarbetad och fuktigt hår. Vi tränade först svävserve och sen en kort serve som är hög men dyker fort över nät. Sen avslutade vi med en servetävling, 8 mot 8,  som blev ganska kaosartad men dock rolig med mycket skrattande. Tack i alla fall till Tora och Björn för en bra träning i hallen!

2 kommentarer:

Marie sa...

O ja, jag vet. Saknar min gamla sandlåda IKSU...

Tora sa...

Ja, den blev allt lite kaos! Men vi körde samma grej med killarna sen och de fick vara fyra i varje lag. Det var betydligt mer lagom :)! Man får lära av sina misstag... :)

Bra jobbat i söndags och får vi upp din armbåge lite mer kommer du få grym serve!

Tack själv, synes!