lördag 18 september 2010

Stark, starkare, Erika!

I går morse var jag på Idrottsskadecentrum och träffade Soheil som är naprapat. Hann precis vakna och slänga på mig kläder innan det var dags att springa ner. Vi diskuterade mitt knä som strejkar ganska ofta och vad jag ska göra för att det ska bli bättre. Har varit runt som en iller hos olika läkare och ortopeder som alla uppvisat ett måttligt intresse. Okej, du kan gå på benet? Next! Efter mycket tjat fick jag i alla fall en magnetröntgen och fixade ilägg till mina skor - tack Jossan, min kompis som också är naprapat! Det är tydligen naprapater man ska satsa på om det ska hända något. 

Igår fick jag lära mig flera spännande saker om hur musklerna, hjärnan, nerverna och nervplattorna faktiskt fungerar och vad som faktiskt händer vid träning. Vill dock inte ge mig på en sammanfattning på bloggen ifall att det blir helt fel.

Nästa vecka väntar ett fystest 07:00 på tisdag morgon och efter det ska vi ta fram ett 12 veckors program innan ett nytt fystest och utvärdering väntar. Den här hösten och vintern ska bli säsongen när jag började höra till inredningen på gymmet. Nästa år kommer jag vara ännu bättre på allting jag gillar att göra och framför allt hålla länge till!



Den här dagen börjar betydligt softare med sovmorgon och duntäcke i soffan under frukosten. Snart är jag på väg till ICA för att fixa allt som behövs för att göra egen müsli och hembakt bröd!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Shit så inspirerad jag blir! Jag vill också bo på gymmet. NMT ska bli jättekul - tror nog att jag är tillbaka på riktigt då. Känns så just nu iaf. Ha det så mysigt med pysslandet i köket.